Please use this identifier to cite or link to this item:
http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/12450
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | بادسي, مباركة | - |
dc.date.accessioned | 2019-04-17T14:03:37Z | - |
dc.date.available | 2019-04-17T14:03:37Z | - |
dc.date.issued | 2018-06-27 | - |
dc.identifier.uri | http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/12450 | - |
dc.description.abstract | الملخص: ييدف ىذا البحث إلى دراسة جماليات اإليقاع الشعري في ديوان "قدر حبو" لمحمد جربوعة، ويتضمن فصمين تطبيقيين يسبقيما مدخل ومقدمة وتمييما خاتمة، حيث تناول المدخل مفيوم اإليقاع كمصطمح، ومن منظور غربي وعربي، ووظيفتو الشعرية، أما الفصل األول، فقد تناول الموسيقى الخارجية من أوزان وقواف وروي في ديوان "قدر حبو" لمحمد جربوعة، أما الفصل الثاني، فقد تناول الموسيقى الداخمية والتي بدورىا اقتفت كال من التكرار والتوازي والبديع في ديوان " قدر حبو" لمحمد جربوعة، وفي الختام قفيت ىذا البحث بخاتمة تضم جممة من النتائج المتحصل عمييا خالل ىذه الدراسة. Abstract: This project aims at studying the of the rhythm in ) kadr hibih,his love‘s extent (of Mhammed Djarboua. It contained 2 practical chapters preceded by an introduction and ended with a conclusion. The introduction clarified the term rhythm from an Arabic and foreign points of view and its function. As regards chapter 1, it dealt with external music I, e, consonanc , assonance and rythme. As far as chapter 2 is concerned, It highlighted repetition ,parallelism and some up, the conclution included the search‘s findings. | en_US |
dc.language.iso | ar | en_US |
dc.title | جماليات اإليقاع في ديوان قدرحبه " ل: محمد جربوعة | en_US |
dc.type | Master | en_US |
Appears in Collections: | Faculté des Lettres et des Langues FLL |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
جماليات الايقاع في ديوان قدر حبه لـ محمد جربوعة..pdf | 4,49 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.