Please use this identifier to cite or link to this item:
http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/13033
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | بوشامة زيان | - |
dc.date.accessioned | 2019-09-30T13:12:05Z | - |
dc.date.available | 2019-09-30T13:12:05Z | - |
dc.date.issued | 2019-06 | - |
dc.identifier.uri | http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/13033 | - |
dc.description.abstract | في موضوع بحثنا هذا جاء عنوان الدراسة حول مساهمة التربية البدنية والرياضية في تنمية التفاعل الإجتماعي لدى تلاميذ المرحلة المتوسطة ، ولقد تم تحديد إشكالية الموضوع من خلال طرح السؤال الجوهري : هل تساهم التربية البدنية والرياضية في تنمية التفاعل الإجتماعي لدى تلاميذ المرحلة المتوسطة ؟ وهذه الدراسة تهدف بشكل عام إلى معرفة ما إذا تساهم التربية البدنية والرياضية في تنمية التفاعل الإجتماعي لدى تلاميذ المرحلة المتوسطة ، وقد إستندت هذه الدراسة على مختلف النظريات والدراسات والمفاهيم التي عالجت العلاقة بين متغيري التربية البدنية والتفاعل الإجتماعي ، بحيث شملت عينة الدراسة على 90 تلميذ (السنة الرابعة متوسط ) من متوسطات بلدية تالة إيفاسن ولاية سطيف ، وقد أجريت الدراسة خلال الفترة الزمنية 2018-2019، وقد إستخدمنا المنهج الوصفي والإستبيان كأداة لجمع البيانات ومن أهم النتائج التي توصلنا إليها من خلال هذه الدراسة أن التربية البدنية والرياضية تساهم في تنمية التفاعل الإجتماعي لدى تلاميذ المرحلة المتوسطة . In the subject of our research, the title of the study is about ‘’contribution of physical and sports education in development of social interaction in middle school student’’, the problematic has been determined by asking this question: do physical and sports education contribute in development of social interaction in middle school students. This study generally aimed at discovering whether physical education and sports contribute in development of social interaction in middle school, based on various theories studies, and dealing with concepts in cloud the relation between two variables physical education and social interaction ,the sample of study included 90 students (fourth middle year) of the average of the municipality of TALA-IFACEN state of SETIF, the study conducted during the period 2018/2019 , and we used the descriptive method and questionnaire as a data collection tool, One of the most important findings we have reached through this study is physical and sports, Education contributes to the development of social interaction among middle school students . | en_US |
dc.language.iso | ar | en_US |
dc.title | مساهمة التربية البدنية و الرياضية في تنمية التفاعل الإجتماعي لدى تلاميذ المرحلة المتوسطة | en_US |
dc.type | Master | en_US |
Appears in Collections: | Institut des sciences et techniques des activités physiques et sportives (ISTAPS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
master2019-بوشامة-زيان.pdf | 1,78 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.