Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/14470
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorعوبيد, أحلام-
dc.contributor.authorزازة, سمية-
dc.date.accessioned2019-12-10T08:20:24Z-
dc.date.available2019-12-10T08:20:24Z-
dc.date.issued2019-06-22-
dc.identifier.urihttp://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/14470-
dc.description.abstractملخص: يعد النشاط اللغوي ممارسة عملية للغة يف مواقف حية واقعية، وقد احتل مكانة هامة يف منهاج مجيع املراحل التعليمية. وقد خصصت هذه الدراسة من أجل تسليط الضوء على أقسام الرتبية التحضريية؛ وكيفية اكتساب امللكة اللغوية لدى األطفال من خالل مقرر األنشطة اللغوية ) تعبري شفوي، وقراءة، وختطيط وكتابة( ، حيث تسهم يف تعزيز مكتسبات الطفل اللغوية وتثبيتها، ابإلضافة إىل تنظيم لغته وإكسابه ألفاظا وصيغا يستطيع توظيفها يف حياته اليومية. Abstract: Language activité is a practical practice of Language un realistic living situations, ans bas taken an important place un thecurricula of all educational levels, This study is dévotes to highlighting the sections of preparatory éducation ans how to acquire the linguistic queen un children through the course of language activities( oral expression, reading, planning ans writing), un that it contributes to strengthening the child's linguistic gains ans stabilité, Ans formulas he can employ un hisdaily life .en_US
dc.language.isoaren_US
dc.titleالأنشطة اللغوية في القسم التحضيري ودورها في اكتساب الملكة اللغوية لدى الطفلen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Faculté des Lettres et des Langues FLL



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.