Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/14510
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorتوبي, سكينة-
dc.contributor.authorعلية, سميرة-
dc.date.accessioned2019-12-11T10:20:20Z-
dc.date.available2019-12-11T10:20:20Z-
dc.date.issued2019-06-18-
dc.identifier.urihttp://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/14510-
dc.description.abstractملخص: تناول هذا البحث موضوعا مهما شغل الأسرة التربویة في الجزائر، والذي جاء موسوما بـ :" صعوبات تعلم اللغة العربیة وكیفیة علاجها لدى تلامیذ السنة الرابعة من ّ التعلیم الابتدائي"، وقد تطرقنا فیه إلى أهم الصعوبات التي تعرقل التلمیذ في مه تعل ّة في لمیادین وأنشطة الل هذه المرحلة، والعوامل المتحكمة في ظهور هذه ّغة العربی الصعوبات، ومن خلال دراستنا المیدانیة لهذا الموضوع حاولنا اقتراح جملة من الحلول لمعالجة هذه الظاهرة. Abstract: This study dealt with an important subject of the educational family in Algeria، which was marked by: “Difficulties in learning Arabic and how to treat it in fourth year students of primary education”. We have dealt with the most important difficulties that impede the student in his knowledge of the fields and activities of the Arabic language at this stage، and the factors controlling the emergence of these difficulties. In this study، we tried to propose a number of solutions to deal with this phenomenon.en_US
dc.language.isoaren_US
dc.titleصعوبات تعلّم اللغة العربية وكيفية علاجها لدى تلاميذ السنة الرابعة ابتدائيen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Faculté des Lettres et des Langues FLL

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
طرائق انتاجية المصطلح نماذج من المعاجم متخصصة.pdf613,93 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.