Please use this identifier to cite or link to this item:
http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/14831
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | BEN BRAHIM, Noura | - |
dc.date.accessioned | 2020-01-06T14:33:47Z | - |
dc.date.available | 2020-01-06T14:33:47Z | - |
dc.date.issued | 2019-06-22 | - |
dc.identifier.uri | http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/14831 | - |
dc.description.abstract | Abstract The aim of the current study is to investigate the impact of dictation feedback on students spelling. Spelling is an important aspect of writing that needs much more attention and practice. We hypothesize that the use of dictation feedback can improve students spelling. To achieve the objectives and confirm or refute our hypothesis the mixed method was adopted. This methodology aims to describe the variables: dictation as independent variable and spelling as the dependent one and to examine the impact of the dependent variable on the independent variable. Our research tools in collecting data were a document analysis and questionnaire for teachers. The sample of these research were16 documents of first year student and 6 teachers, at the Department of foreign languages, field of English, University of Biskra.The results of gathered data show that dictation is a helpful and effective technique in teaching spelling to English students. Finally, on the basis of our results, some recommendations and pedagogical implications are suggested to help teachers and student as well. الملخص الهدف من هذه الدراسة هو استكشاف تأثير مالحظات اإلمالء على تهجئة الطالب.حيث يعتبر اإلمالء جانب مهم في الكتابة اذ يحتاج إلى مزيد من االهتمام والممارسة. فافترضنا أن استخدام مالحظات اإلمالء يمكن أن تحسن من مستوى الطالب.و للتأكد من صحة فرضيتنا اعتمدنا طريقة مختلطة.تهدف إلى وصف المتغيرات: التهجئة كمتغير مستقل واإلمالء كمتغير تابع ورؤية تأثير المتغير التابع على المتغير المستقل. استخدمنا لجمع البيانات أدوات بحثية تمثلت فيتحليل المستندات واستبيانات لألساتذة. قمنا باختيار عينة من األساتذة و الطالب تمثلت في 61 وثيقة لطالب السنة األولى و 1 أساتذة ، في قسم اللغات األجنبية ، مجال اللغة اإلنجليزية ، جامعة بسكرة. بعد تحليل البيانات التي تم جمعها خلصنا على أن اإلمالء هو أسلوب التدريس الفعال. إضافة للمالحظات يمكن أن يحسن من الطال ببشكل إيجابي . و في األخير و استناًدا إلى نتائجنا ، اقترحنا بعض التوصيات واآلثار التربوية التي نأمل أن تكون مفيدة لألساتذة في استخدام مالحظاتاإلمالءلتدريسأفضل . | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.title | Role of Dictation Feedback in Enhancing students spelling Case study of first year Students at the section of English in the University of Biskra | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | Faculté des Lettres et des Langues FLL |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
The Role of Dictation Feedback in Enhancing students spelling.pdf | 1,09 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.