Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/14843
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorZERROUG, Elyamna-
dc.date.accessioned2020-01-07T09:38:48Z-
dc.date.available2020-01-07T09:38:48Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/14843-
dc.description.abstractAbstract Speaking skill is one of the four skills that should be developed as a means of effective communication in second language learning contexts. In the English as a Foreign Language (EFL) pedagogy environment, how to increase speaking competence and to produce correct pronunciation tends to be a crucial question among teachers. Many EFL learners find difficulties in pronunciation. This dissertation attempts to demonstrate the improvement of EFL learners’ pronunciation through the use of the audio-visual aids (AVA). The main objective of this present work is to highlight the effectiveness of those pedagogical tools in enhancing learners’ speaking skill and pronunciation. Throughout this study, we hypothesize that if audio visual aids are properly exploited, they could help to improve EFL learners’ pronunciation. This study is divided into two parts, descriptive study that involves two chapters and analytical study. In order to test our hypothesis, we designed a questionnaire which was administrated to first year LMD students in the Department of Foreign Languages, the English Division at Mohamed Kheider Biskra University. We also conducted another questionnaire that was administered to the teachers of the phonetics and oral expression at the same university. The results obtained confirmed our hypothesis. Additionally, it showed that the teachers and students consider the AVA an important tool that should be used in classroom to enhance pronunciationالملخص عن اإلنجليزية اللغة متعلمي نطق طريقة تحسين كيفية اظهار نحاول البحث هذا خالل من .النطق في صعوبات اإلنجليزية اللغة متعلمي من العديد يجد مهارة تحسين في البيداغوجية الوسائل تلك فعالية على الضوء تسليط هو العمل هذا من الرئيسي الهدف .البصرية السمعية الوسائل استعمال طريق نطق طريقة تتحسن ان المرجح من فانه ينبغي كما البصرية السمعية الوسائل استخدام تم إذا انه افترضنا الدراسة هذه خالل من .والنطق التحدث التي الفرضيات اختبار بغرض .العملي والقسم فصلين على يحتوي بدوره والذي النظري القسم قسمين الى قسم العمل هذا .اإلنجليزية اللغة متعلمي علم ألساتذة استبيان بتقديم كذلك وقمنا .ببسكرة خيضر محمد بجامعة األولى السنة اإلنجليزية اللغة لطبلة موجه استبيان بتشكيل قمنا قدمناها كما .البحث هذا فرضيات اكدت عليها المتحصل النتائج .الجامعة بنفس اجنبية لغات فرع اإلنجليزية اللغة بقسم الشفهي التعبير وأساتذة الصوتيات .النطق طريقة تحسين لغرض القسم في البصرية السمعية الوسائل استعمال أهمية حول واألساتذة للطلبة اإليجابية النظرة اظهرتen_US
dc.language.isoenen_US
dc.subjectEFL learners, Pronunciation difficulties, Audiovisual aids, First year LMD studentsen_US
dc.titleImproving Learners’ Pronunciation Through the Use of Audio-Visual Aidsen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Faculté des Lettres et des Langues FLL

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Improving Learners’ Pronunciation Through .pdf1,73 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.