Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/14845
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDEHBI, Lamia-
dc.date.accessioned2020-01-07T10:02:17Z-
dc.date.available2020-01-07T10:02:17Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/14845-
dc.description.abstractAbstract The essential goal of teaching a foreign language is to make students able to communicate appropriately; however, some of them fail to speak fluently due to having speech anxiety. The aim of this dissertation is to investigate the importance of using oral presentations to reduce speech anxiety. It hypothesizes that if students used appropriate oral presentation strategies, their speech anxiety would be reduced. To achieve the main aim of the study, a qualitative research approach was used. A descriptive method was opted for wherein data was collected through two questionnaires for both teachers and students. The questionnaires were mainly administered to five (05) teachers of Oral Expression and 40 second year students of English at the department of English in Biskra University. After the analysis and interpretation of the collected data, the obtained findings revealed that using oral presentations in the foreign language classroom helps in reducing speech anxiety and enhances students’ speaking skill. الملخص الهدف األساسي لتدريس اللغة األجنبية هو جعل الطالب قادرين على التواصل بشكل مناسب لكن البعض منهم فشلوا في التحدث بسبب القلق في الكالم. إن هذه المذكرة تهدف إلى اكتشاف أهمية تقديم العروض الشفهية للحد من التوتر و القلق.و لقد افترض أن إتباع الطلبة إلستراتيجية الصحيحة في تقديم العروض الشفهية قد يساهم في تقليل من حدة توترهم و خوفهم . حيث اعتمدنا على المنهج الوصفي في جمع المعلومات و ذلك باالختيار االستبيان لألساتذة و الطلبة .و هذه الدراسة تمت بواسطة استبيان على خمسة أساتذة التعبير الشفهي و 40 طالبا يدرسون سنة ثانية في شعبة اللغة االنجليزية في جامعة محمد خيضر ببسكرة . النتائج المتحصل عليها أثبتت أن تقديم عروض شفهية باللغة األجنبية في القسم يساعد الطالب في تقليل القلق و تطوير مهارة الكالم.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.subjectoral presentation, speaking skill, speech anxietyen_US
dc.titleThe Role of Oral Presentations in Reducing EFL Learner’s Speech Anxiety The Case Study of Second Year EFL Students at Mohamed Kheider University of Biskraen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Faculté des Lettres et des Langues FLL

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
The Role of Oral Presentations in Reducing EFL Learner’s Speech.pdf1,98 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.