Please use this identifier to cite or link to this item:
http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/14940
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | BELKHADEM, MARYA | - |
dc.date.accessioned | 2020-01-20T09:04:56Z | - |
dc.date.available | 2020-01-20T09:04:56Z | - |
dc.date.issued | 2019-06-19 | - |
dc.identifier.uri | http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/14940 | - |
dc.description.abstract | Abstract The current research aims to explore techniques and strategies that are used by special education teachers when teaching pupils with special needs, the case of blind pupils at Taha Hussein School Biskra .Thus, this study aims at providing a clear and complete picture about special needs pupils, how they receive foreign languages education and difficulties that face learners and teachers in order to help teachers in teaching this category. This research follows the descriptive method that aims to describe the special education, two data gathering tools were used; an interview was administered to languages teachers at Taha Hussein School during the academic year 2018-2019. Moreover, data was collected by using classroom observation, the results found in the present investigation revealed that the special education teachers face many problem during the teaching process of blind pupils and they use some techniques that are old and inefficient because of the lack of materials and technology and the absence of the body language between teachers and pupils, which would complicate the teaching process. Concerning, the classroom observation percentage of learners (40 %) show a positive reaction to the techniques while the majority are passive. الملخص یھدف البحث الحالي إلى دراسة جمیع التقنیات التي یستخدمھا الأستاذ في تدریس ذوي الاحتیاجات الخاصة و بالأخص ذوي الإعاقة البصریة. اختیرت مدرسة طھ حسین ببسكرة لجمع البیانات اللازمة. الھدف الأساسي من ھذه الدراسة ھو معرفة كیفیة تلقي ھذه الفئة لتعلیم ومعرفة الصعوبات التي تواجھھم وتواجھ الأساتذة في تدریسھم وھذا من اجل مساعدة الأساتذة في تسھیل عملیة التدریس لھذه الفئة الحساسة. الدراسة الحالیة قائمة على المنھج الوصفي بحیث یھدف إلى وصف التعلیم الخاص وللحصول على البیانات اللازمة أجریت مقابلات مع أساتذة اللغات في مدرسة طھ حسین ببسكرة خلال العام الدراسي 2018-2019 بلأضافة إلى حضور العدید من الحصص معھم .كشفت النتائج المتحصل علیھا إن الأساتذة یواجھون العدید من المشاكل و صعوبات أثناء تدریس ذوي الاحتیاجات الخاصة وبالأخص ذوي الإعاقة البصریة وأنھم یستخدمون تقنیات قدیمة لا تكون كافیة من اجل إنجاح عملیة التدریس بسبب نقص الوسائل اللازمة وبلاضافة إلى غیاب لغة جسد بین التلامیذ وأستاذ التي من شانھا تصعیب عملیة تدریس .مراقبة الحصص أظھرت أن 40 المائة من تلامیذ یتفاعلون ایجابیا مع التقنیات المستعملة و الباقي لا. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.title | Techniques of Teaching Foreign languages to Pupils with Special Needs (blind pupils )The Case of Taha Hussein School School the Blind Blind | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | Faculté des Lettres et des Langues FLL |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Techniques of Teaching Foreign languages to Pupils with Special Needs (blind pupils ).pdf | 1,56 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.