Please use this identifier to cite or link to this item:
http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/14956
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | BERHIHI, DJOUHAINA | - |
dc.date.accessioned | 2020-01-22T09:05:01Z | - |
dc.date.available | 2020-01-22T09:05:01Z | - |
dc.date.issued | 2019-06-19 | - |
dc.identifier.uri | http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/14956 | - |
dc.description.abstract | Abstract The presents study is an attempt to investigate and to shed light on some factors that affect the supervision process, and there effects on the research quality in the division of English at Biskra University. It deals with new issue that has never been tackled before in the English foreign languages department at Biskra University. The raising number of graduated students who are not satisfied about their research work each year indicates that most of them encounter many challenges .The latter are related to the useful requirements needed to facilitate any research project ,namely, the supervision process and research facilities. These factors are considered to be the main factors that affect in a way or another research quality. Based on this aspect, we hypothesized that the investigated factors may affect the quality of research at the section of English in Biskra University. To enrich this study with credible and valuable data; we designed a questionnaire and an interview. The first one was for graduated Master students from Biskra University and other Universities. Concerning the interview, it was for EFL teachers (especially those who are engaged in the supervision process).The findings obtained from the questionnaire and interview indicated that all the aforementioned factors, especially the supervision process affects the quality of research .Therefore, we recommend that by the enhancement of these factors (supervision process and research facilities), the quality of research will be improved.الملخص تهدف الدراسة الحالية الى محاولة البحث وتسليط الضوء على بعض االسباب التي تأثر على عملية االشراف ونوعية البحث في شعبة االنجليزية لجمعة محمد خيضر وحيث تأخذ شكل بحث وصفي ال نها تعالج موضوعا لم يتم تداوله من قبل .ان العدد المتزايد للطلبة المتخرجين اللذين هم غير راضين على بحوثهم كل سنة يدل على ان غالبيتهم يواجهون عدة مشاكل .هذه االخيرة مرتبطة بالعوامل المساعدة لتسهيل اي بحث و المتمثلة في عملية التأطير والخدمات المسهلة للبحث. هذه العوامل تعتبر من اهم العوال التي تأثر بشكل او باخر على نوعية البحث. استنادا على هاذا, افترضنا ان العوامل المدروسة يمكن ان تأثر على نوعية البحث في شعبة اإلنجليزية في جامعة بسكرة. ألثراء هذه الدراسة بمعلومات قيمة, قمنا باستعمال اداتين االستبيان للطلبة المتخرجين من جامعة محمد خيضر بسكرة ولقاء استاذة اللغة االنجليزية وتحديدا للذين يساهمون في عملية التأطير .النتائج المتحصل عليها بينت بان العوامل التي سبق ذكرها تأثر على نوعية ابحث, لذلك فأننا نجزم بان تحسين هذه العوامل يؤدي مباشرة الى تحسين نوعية البحث. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.subject | Educational research, Research quality, Supervision process, Research facilities, English Foreign Languages. | en_US |
dc.title | THE EFFECTS OF SUPERVISION PROCESS ON RESEARCH QUALITY | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | Faculté des Lettres et des Langues FLL |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
THE EFFECTS OF SUPERVISION PROCESS ON.pdf | 2,38 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.