Please use this identifier to cite or link to this item:
http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/15039
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | BOULEBBINA, Wassila | - |
dc.date.accessioned | 2020-01-30T13:41:06Z | - |
dc.date.available | 2020-01-30T13:41:06Z | - |
dc.date.issued | 2019-06-22 | - |
dc.identifier.uri | http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/15039 | - |
dc.description.abstract | Abstract Because of its importance to learn a foreign language, reading is one of the most important skill that first year students of English at Mohamed Khider University need to improve. One of the main problems these students face is the lack of vocabulary and how it is used in different contexts, especially parts of speech. Taking into consideration the level of these students, the present study investigated the role of reading short stories to master descriptive adjectives. This study aimed to raise students’ attention to vocabulary and descriptive adjectives’ importance in both spoken and written language, and to motivate these students and their teachers to use “reading short stories” as a strategy to learn/teach EFL and and to improve students’ vocabulary knowledge. The researchers hypothesized that reading short stories helps students to improve their vocabulary and the mastery of descriptive adjectives as it motivates them to learn the language. The researchers opted for a mixed-methods approach as the most suitable method in which three data collection tools were used: the teachers’ interview, the student’s questionnaire, and the treatment in order to test our hypotheses. The findings of the first two tools showed that all teachers and students have a positive attitude towards reading short stories as a means to improve students’ vocabulary. As for the findings of the treatment, they showed that reading short stories helps students to master descriptive adjectives.الملخص نظ ًرا ألهميتها لتعلم اللغة األجنبية، تعد القراءة واحدة من أهم المهارات التي يحتاج طالب السنة األولى في جامعة محمد خضر تحسينها.إن إحدى المشكالت الرئيسية التي يواجهها هؤالء الطالب هي قلة المفردات وكيفية استخدامها في سياقات مختلفة ، ال سيما أجزاء الكالم. و نظرا لمستوى هؤالء الطالب ، بحثت الدراسة الحالية عن دور قراءة القصص القصيرة إلتقان الصفات. تهدف هذه الدراسة إلى زيادة اهتمام الطالب بالمفردات والصفات في كل من اللغة المنطوقة والمكتوبة ، وتحفيز هؤالء الطالب ومعلميهم على استخدام "قراءة القصص القصيرة" كإستراتيجية لتعلم و تعليم اللغة اإلنجليزية كلغة أجنبية وتحسين معرفة المفردات. افترض الباحثون أن قراءة القصص القصيرة تساعد الطالب على تحسين مفرداتهم وإتقان الصفات و تحفزهم على تعلم اللغة. وقد استخدم الباحثون ثالث أدوات لجمع البيانات: مقابلة شفوية مع بعض األساتذة، استبيان للطلبة، والمعالجة وذلك من أجل اختبار الفرضيات. أظهرت نتائج أول أداتين أن جميع األساتذة والطالب يوافقون على أن قراءة القصص القصيرة تعتبر وسيلة فعالة لتحسين مفردات الطالب. أما بالنسبة لنتائج المعالجة، فقد أظهرت أن قراءة القصص القصيرة تساعد الطالب على إتقان الصفات. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.subject | vocabulary, reading, descriptive adjectives, short stories | en_US |
dc.title | THE CONTRIBUTION OF READING SHORT STORIES IN MASTERING DESCRIPTIVE ADJECTIVES The Case of First Year English Learners at Mohammed Khider University of Biskra | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | Faculté des Lettres et des Langues FLL |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
THE CONTRIBUTION OF READING SHORT STORIES IN.pdf | 2,88 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.