Please use this identifier to cite or link to this item:
http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/15040
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | BOUSBIA, SALAH | - |
dc.date.accessioned | 2020-01-30T13:52:21Z | - |
dc.date.available | 2020-01-30T13:52:21Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.uri | http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/15040 | - |
dc.description.abstract | Abstract The speaking skill is considered one of the major language skills, which is often measured to determine EFL learners’ language proficiency. However, the majority of EFL learners face several difficulties and challenges in oral production which are due to the lack of English exposure in EFL contexts. Consequently, several studies have discussed the necessity of integrating strategies in order to overcome this shortcoming in EFL contexts. Among these strategies, which are suggested to improve EFL learners’ speaking skill is the exposure to authentic materials. Accordingly, this study focuses in particular about original films which are considered a type of authentic materials. Moreover, this study aims to explore the effectiveness of the exposure to original films as an autonomous learning strategy to develop EFL learners’ oral proficiency. This work is based on the suggested hypothesis to probe this study that is if learners rely on using original films as an autonomous learning strategy; their oral proficiency will be developed. Furthermore, a mixed-method research approach was adopted in this study. In relevance to this approach, two data collection methods were used to check out to what extent the proposed hypothesis is reliable and valid. We conduct the research with a case study investigation at Biskra University with a questionnaire administered to 60 master one students and an interviews with 9 teachers of English. After the analysis and interpretation of the collected data, the findings revealed that original films as an autonomous learning strategy could help EFL learners to improve their oral proficiency. Therefore, it can be concluded that the previous stated hypothesis was confirmed and the findings were positive. الملخص تعتبر مهارة التحدث إحدى المهارات اللغوية الرئيسية ، والتي تقاس بها الكفاءة اللغوية لمتعلمي اللغة اإلنجليزية كلغة أجنية ، ومع ذلك فإن غالبية متعلمي اللغة اإلنجليزية كلغة أجنبية يواجهون العديد من الصعوبات والتحديات في اإلنتاج الشفهي ، والتي ترجع إلى قلة الممارسة و قلة التعرض للغة اإلنجليزية في األوساط التي ال تستخدم فيها إال نادرا كما هو الحال في أوساطنا االجتماعية ، حيث أن التخاطب فيها ال يتم إال باللغتين العربية أو الفرنسية. وعليه فقد ناقشت العديد من الدراسات مسألة وضع إستراتيجيات من أجل التغلب على هذا القصور في األوساط التي تعتبر فيها اللغة اإلنجليزية كلغة أجنبية. و من بين هذه االستراتيجيات المقترحة لتحسين مهارات التحدث لدى متعلمي اللغة اإلنجليزية كلغة أجنبية هي احتكاكهم المباشر بالمصادر األصلية للغة. و بالتالي تركز هذه الدراسة بشكل خاص على )األفالم األصلية( التي تعتبر نو ًعا من المصادر األصلية للغة ، وعالوة على ذلك تهدف هذه الدراسة إلى استكشاف فعالية التعرض لألفالم األصلية كإستراتيجية تعليمية مستقلة لتطوير الكفاءة الشفوية لمتعلمي اللغة اإلنجليزية كلغة أجنبية. يعتمد هذا البحث على الفرضية المقترحة الستقصاء هذه الدراسة ، وهي أنه إذا اعتمد المتعلمون على استخدام األفالم األصلية كإستراتيجية تعليمية مستقلة ؛ فإن كفاءاتهم الشفهية تتطور. ودراستنا الحالية تتكون من جزأين: الجزء األول يكمن في الجانب النظري والذي يسلط الضوء على األفالم األصلية كإستراتيجية للتعلم الذاتي في حين يتناول كذلك مهارة التحدث. و قد خصص الفصل الثاني للجانب التطبيقي والمتمثل في الدراسة الميدانية ؛ حيث تم استخدام طريقتين لجمع البيانات للتحقق من مدى صحة الفرضية المقترحة. و للتأكد من صحتها أجرينا البحث من خالل دراسة استقصائية في جامعة بسكرة من خالل استبيان ُمدار لـ 06 طالبًا من طالب السنة األولى ماستر وإجراء مقابالت مع 9 أساتذة للغة اإلنجليزية من الجامعة نفسها . بعد تحليل وتفسير البيانات التي تم جمعها ، كشفت النتائج على أن التعرض لألفالم األصلية كإستراتيجية للتعلم المستقل يمكن أن تساعد متعلمي اللغة اإلنجليزية كلغة أجنبية على تحسين الكفاءة الشفوية لديهم ، لذلك يمكن أن نخلص إلى أن الفرضية السابقة قد تم تأكيدها وأن النتائج كانت إيجابية . | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.subject | Original films, autonomous learning, oral proficiency, EFL learners | en_US |
dc.title | The effects of the exposure to original films as an autonomous learning strategy to develop EFL learners’ oral proficiency. | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | Faculté des Lettres et des Langues FLL |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
The effects of the exposure to original films as an.pdf | 2,6 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.