Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/15169
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDELIAH, YOUCEF-
dc.date.accessioned2020-03-10T08:27:43Z-
dc.date.available2020-03-10T08:27:43Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/15169-
dc.description.abstractAbstract The present study aims at investigating the role of digital comics in enhancing novice EFL learners’ reading comprehension. This research was raised by the observed problem that EFL learners have when they come to read. Indeed, there do exist problems in reading and reading comprehension especially among learners with low language proficiency. These problems are mostly due to the lack of interest as well as linguistic disabilities; therefore, we hypothesise that If EFL learners read digital comics, their reading comprehension will be enhanced and students will engage actively in reading. The study intends to target second year students of English language with a variety of gender and social status at Mohamed Kheider university of Biskra. In order to collect as much satisfying data as possible, a questionnaire will be given to students of second year at English department of Mohamed Kheider University of Biskra. As a result to this study, reading was found to be a difficult task for EFL learners; meanwhile, the study also shows that comics make EFL learners read actively.الملخص تتناول هذه الدراسة دور القصص المصورة في تحسين الفهم القرائي لدى طلاب اللغة الانجليزية لغة أجنبية. هذا البحث جاء نتيجة ملاحظة وجود صعوبة لدى طلاب اللغة الانجليزية في فهم النص. كما توجد مشاكل في القراءة والفهم القرائي خاصة بين المتعلمين ذوي الكفاءة اللغوية المنخفضة. ترجع هذه المشكلات في الغالب إلى قلة الاهتمام فضلاً عن ضعف القدرات اللغوية؛ في المقابل قمنا بافتراض أنه إذا مارس متعلمو اللغة الإنجليزية لغة أجنبية مهام القراءة باستخدام القصص المصورة، فسيتم تحسين فهمهم للنص. تهدف هذه الدراسة إلى دراسة آثار القصص المصورة الرقمية على فهم القراءة لمتعلمي اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية خاصة المبتدئين منهم لكي يقرئوا بشكل أكثر فعالية. كما أنه يعطي فكرة واضحة عن القصص المصورة كتقنية يمكن استخدامها في تدريس القراءة وكذلك يعطي فكرة عن كيفية استخدام القصص المصورة بفعالية من أجل تحسين فهم القراءة للمتعلم اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية. الدراسة تستهدف طلاب السنة الثانية من اللغة الإنجليزية بمجموعة متنوعة من الجنس والوضع الاجتماعي في جامعة محمد خضر في بسكرة. من أجل جمع أكبر قدر ممكن من المعلومات، يتم تقديم استبيان لطلاب السنة الثانية في قسم اللغة الإنجليزية بجامعة محمد خضر في بسكرة. نتيجة لهذه الدراسة، تبين أن القراءة مهمة صعبة لمتعلمي اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية. وفي الوقت نفسه ، أظهرت الدراسة أيضا أن القصص المصورة تجعل متعلمي اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية يقرؤون بشكل أكثر فعالية.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.titleThe Role of Digital Comics in Enhancing EFL Learners’ Reading Comprehension The Case of Second Year EFL LMD Students at Mohamed Kheider University of Biskraen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Faculté des Lettres et des Langues FLL

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
The Role of Digital Comics in Enhancing EFL Learners’ Reading Comprehension.pdf2,4 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.