Please use this identifier to cite or link to this item:
http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/15177
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | GOURZI, OUISSEM | - |
dc.date.accessioned | 2020-09-06T10:39:36Z | - |
dc.date.available | 2020-09-06T10:39:36Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.uri | http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/15177 | - |
dc.description.abstract | Abstract The mastery of the speaking skill in English is the priority for many foreign language learners. Teaching speaking is important because it helps students develop EFL speaking skill and to be able to converse spontaneously and naturally in the target language. The role of the teacher is selecting the appropriate and interesting tasks for his/her students when teaching a foreign language. Furthermore, if the right speaking tasks are selected in the classroom, speaking can raise general learners' motivation to perform the task successfully .However, selecting tasks that meet with the level of proficiency of the students is a challenge for many teachers. Studies in task-based language learning and assessment claim that the complexity of a specific task influences the learners’ task performance. The effect of the complexity of tasks on EFL learners’ oral production in foreign language, in terms of fluency, accuracy, and complexity has recently attracted the attention of many researchers. The purpose of the current study is to investigate the effect of task complexity on EFL learners’ oral production. Therefore, we hypothesize that using complex tasks in oral session may have a positive effect on EFL students’ oral production. A descriptive method was used to describe the effect of task complexity on EFL learners’ oral production. Data was collected through the use of questionnaires for both teachers who taught oral expression and students of first year LMD. One was distributed to (N=55) first year students at the English division at Biskra University. The other one was administered to (N=6) teachers of oral expression. The obtained results from both questionnaires showed that both teachers and students support using complex tasks in assessing speaking performance because they believe that task complexity raise students’ sense of challenge towards performing the task successfully. Hence, it has a positive effect on students’ speaking skill and contributes to the enhancement of students’ oral productionملخص يعد إتقان مهارة التحدث باللغة اإلنجليزية أولوية لكثير من متعلمي اللغة األجنبية كما ألنه يساعد ً يعد تعليم التحدث مهما الطالب على تطوير مهارات التحدث باللغة اإلنجليزية والقدرة على التحدث تلقائيًا باللغة الهدف. دور المعلم هو اختيار المهام المناسبة والمثيرة لالهتمام لطالبه عند تدريس لغة أجنبية. عالوة على ذلك، إذا تم تحديد مهام التحدث الصحيحة في الفصل، فإن التحدث يمكن أن يثير دوافع المتعلمين ألداء المهمة بنجاح. ومع ذلك، فإن اختيار المهام التي تلبي مستوى إجادة الطالب يمثل تحديًا للعديد من المعلمين. تدعي الدراسات حول تعلم اللغة القائمة على المهمة وتقييمها أن تعقيد مهمة محددة يؤثر على أداء مهمة المتعلمين. إن تأثير تعقيد المهام على اإلنتاج الشفوي لمتعلمي اللغة اإلنجليزية كلغة أجنبية ، من حيث الطالقة والدقة والتعقيد قد اجتذب انتباه العديد من الباحثين مؤخ ًرا. الغرض من الدراسة الحالية هو دراسة تأثير تعقيد المهام على اإلنتاج الشفوي لمتعلمي اللغة اإلنجليزية كلغة أجنبية. لذلك، نفترض أن استخدام المهام المعقدة في حصص التغبير الشفوي قد يكون له تأثير إيجابي على اإلنتاج الشفوي لطالب اللغة اإلنجليزية سنة أولى في جامعة محمد خيضر بسكرة تم استخدام طريقة وصفية لوصف تأثير تعقيد المهام على اإلنتاج الشفوي لطلبة اللغة اإلنجليزية. تم جمع البيانات من خالل استخدام استبيانات لكل من المعلمين الذين قاموا بتدريس التعبير الشفوي وطالب السنة األولى في قسم اللغة اإلنجليزية بجامعة بسكرة. أظهرت النتائج التي تم الحصول عليها من كال االستبيانين أن كال من المعلمين والطالب يدعمون استخدام المهام المعقدة في تقييم أداء التحدث ألنهم يعتقدون أن تعقيد المهام يثير شعور الطالب بالتحدي تجاه أداء المهمة بنجاح , وبالتالي، له تأثير إيجابي على مهارات التحدث لدى الطالب ويساهم في تحسين اإلنتاج الشفهي للطالب. بمعنى آخر، أظهر المعلمون والطالب مًعا مواقف إيجابية تجاه استخدام المهام المعقدة في فصول اللغة اإلنجليزية بجامعة محمد خيضر بسكرة. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.subject | Task, complexity, task based language teaching, oral production , EFL , Biskra university . | en_US |
dc.title | The Effects of Task Complexity on EFL Learners’ Oral production .The Case of First Year EFL Students at Mohamed Kheider University of Biskra | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | Faculté des Lettres et des Langues FLL |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
The Effects of Task Complexity on EFL Learners’ Oral production .The Case.pdf | 2,6 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.