Please use this identifier to cite or link to this item:
http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/15194
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | NAILI, Rim | - |
dc.date.accessioned | 2020-09-08T08:56:34Z | - |
dc.date.available | 2020-09-08T08:56:34Z | - |
dc.date.issued | 2019-06-27 | - |
dc.identifier.uri | http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/15194 | - |
dc.description.abstract | Abstract Ensuring an effective teaching and learning of the English language is what all universities and schools worldwide search for in order to have successful learners and teachers since English is used in every field, especially in teaching. Continuing Professional Development (CPD) programs offers solutions for successful career where educators receive trainings by experts to improve their knowledge and abilities to help them perform better. This research investigated the role of CPD programs in enhancing learners’ proficiency and quality teaching. We hypothesized that if teachers are aware of the learners’ proficiency, it will help them to modify their way of educating and to develop quality teaching. If teachers attend trainings and CPD calendar, it will help them to facilitate teaching and learning process. A mixed method approach was adopted to gather data for the present research. The research is based on two means of data collection: we submitted seventeen questionnaire for experts in the field of teaching at the English devision of Biskra University, and a four interview for novice teachers. The findings showed that both novice and expert teachers have positive attitudes towards CPD programs and trainings courses to enhance quality teaching and to better learners’ proficiency and engagement while teaching. Consequently, educators need support for their professional development and it is recommended that all stakeholders including learners and teachers should be aware of the components of the learning/teaching processes and the recent developments in teaching techniques, tools, learning styles and preferences. The latter components are crucial in ensuring quality teaching by exchange of knowledge, skills and strategies. To improve these qualities, teachers need a myriad of experiences such as; career discussions, mentoring, online learning and collaborative team building in order to have at the end a vital learning environment. ملخص: إن تعلم اللغة اإلنجليزية بشكل فعال هو ما تهدف إليه جميع الجامعات والمدارس في جميع أنحاء العالم للحصول على متعلمين ومعلمين ذو كفاءة. عالوة على ذلك، على المعلمين أن يكونوا على دراية بأساليب تعلم طالبهم ذلك أن كل طالب لديه أسلوب مختلف عن طالب آخر، و هذا يصعب على المدرس الحصول على بيئة تعليمية ناجحة . لضمان جودة و نجاح التعليم، بعض الخصائص والصفات على المتعلم أن يتسم بها. لتحسين هذه الصفات والخصائص و توفير بيئة تعليمية ناجحة، على المعلمين متابعة برامج التطوير المهني المستمر لتمكينهم من اكتساب معارف و إثراء الزاد الثقافي لتغيير الممارسة، دو ارت ب ارمج تطوير المعلمين هي المكان الذي يتلقى فيه المعلمون من قبل الخبراء جميع المعلومات لتحسين معارفهم وقدراتهم لمساعدتهم على األداء الجيد، وكذلك مساعدة الطالب في تحسين مستواهم خالل التدريس. أيضا، مراعاة التدريبات التي يقدمها الخبراء للمعلمين ، مثل ورشات العمل والتكوينات من أجل إعدادهم للتدريس وتحسين الطريقة التي يدرسون بها على ا ً نحو أفضل. وفق لذلك، تهدف دراستنا إلى استكشاف أهمية برامج تطوير المعلمين لتطوير و معرفة أساليب تعلم الطالب و لتطوير جودة التعليم. افترضنا إذا كان المعلمون على د ارية بأساليب تعلم طالبهم، فإن هذا سوف يساعدهم على تعديل طريقة تدريسهم وتطوير جودة التعليم. و منه، إذا حضر المعلمون دو ارت تدريبية وب ارمج تطوير مهني مستمر، فإن هذا سيساعدهم على ذلك. تم استخدام اثنين من البيانات التي تم جمعها و هي استبيان للمعلمين الخبراء، ومقابلة للمعلمين المبتدئين. في األخير، قدمت النتائج أدلة تدعم الفرضيات و أوجدت أن كال من المعلمين يشاركون بشكل إيجابي ردود الفعل تجاه برامج التطوير المهني المستمر للمعلمين والدورات التدريبية لتحسين جودة و كفاءة التدريس وفهم أساليب تعلم الطالب بشكل أفضل. و بالتالي، خلصنا إلى أن فرضيتنا هذه تم تأكيدها، وكانت النتائج إيجابية. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.subject | EFL, Learners’ proficiency, Learning Styles, Quality Teaching, CPD, Teacher Training | en_US |
dc.title | The Role of Teacher Development in Improving Quality Teaching Case Study: EFL Teachers at Mohamed Kheider University of Biskra | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | Faculté des Lettres et des Langues FLL |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
The Role of Teacher Development in Improving Quality.pdf | 1,82 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.