Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/15202
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSEGUENI, Djouhaina-
dc.date.accessioned2020-09-08T14:46:51Z-
dc.date.available2020-09-08T14:46:51Z-
dc.date.issued2019-06-
dc.identifier.urihttp://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/15202-
dc.description.abstractAbstract This study attempts to investigate the role of intensive reading strategy to develop students’ grammar correctness. However, the research is specifically concern about the fact that our students still make grammar mistakes , they still have problems in applying the rules to their daily tasks successfully .Many teachers are familiar with, and said that all of their grammatical mistakes emerged because of their lack of reading . Thus, the present investigation aims at shedding light on the reasons behind master one student’s failure to use their knowledge of grammar to communicate and write effectively. The study was conducted at Mohamed Kheider university of Biskra. We hypothesize, that if these students read intensively their grammar will be developed, they will be able to use grammar rules more effectively and apply them appropriately for their meaningful context. To check the abovementioned speculation, a questionnaire is used to collect data about how much the students make use of intensive reading strategies to develop their level in grammar .The correlation between the two variables (intensive reading and grammar) showed very significant results in the areas of intensive reading and grammar that would be useful for education and curriculum developers in designing curriculum changes to meet the needs of all students. الملخص تحاول هذه الدراسة استكشاف دور استراتيجية القراءة المكثفة لتطوير صحة قواعد اللغوية لدي الطالب. ومع ذلك، فإن البحث يهتم بشكل خاص بحقيقة أن طالبنا ال يزالون يرتكبون أخطاء نحوية، وال يزالون يواجهون مشاكل في تطبيق القواعد على مهامهم اليومية بنجاح. ، يهدف البحث الحالي إلى تسليط الضوء على األسباب وراء فشل طالب اللغة االجنبية في استخدام معرفتهم لقواعد اللغة للتواصل والكتابة بشكل فعال. أجريت الدراسة في جامعة محمد خضر في بسكرة. نفترض أنه إذا قرأ هؤالء الطالب بشكل مكثف سيتم تطوير قواعدهم، فسيكونون قادرين على استخدام قواعد اللغة بشكل أكثر فعالية وتطبيقها بشكل مناسب. للتحقق من الفرضية المذكورة أعاله ، يتم استخدام استبيان لجمع البيانات حول مقدار استخدام الطالب الستراتيجيات القراءة المكثفة لتطوير مستواهم في القواعد. وأظهرت العالقة بين المتغيرين )القراءة المكثفة والقواعد النحوية( نتائج مهمة للغاية.الحل االمثل لتحسين مستوى طلبة في القواعد هو جعل القراءة المكثفة اجبارية في المنهاج الدراسي مما يحفز الطلبة لنيل درجات اعلى و في نفس الوقت يرفع من من المستوى اللغوي لديهم .en_US
dc.language.isoenen_US
dc.titleInvestigating The Role of Intensive Reading Strategy to Develop Students’ Grammar Correctness A case of Master one Students of English at Mohamed Khieder University of Biskraen_US
dc.typeMasteren_US
Appears in Collections:Faculté des Lettres et des Langues FLL

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Investigating The Role of Intensive Reading Strategy to Develop.pdf1,78 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.