Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/15223
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorRais, Madjda-
dc.date.accessioned2020-09-09T13:46:20Z-
dc.date.available2020-09-09T13:46:20Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/15223-
dc.description.abstractAbstract There are several factors which have an influence on classroom interaction. Among the factors related to the teacher, it is important to note how the gender factor can contribute to such influence. The present research work aims at investigating the influence of the teacher's gender on EFL classroom interaction in the context of Algerian middle schools. In addition, it attempts to reveal how gender may affect the pupil-pupil or pupil-teacher interaction. To achieve the study objectives, the study has taken place in Mohamed Taher Kadouri Middle School, Biskra. Three data collection instruments have been used in the investigation: the classroom observation, a questionnaire for the pupils, and an interview with the teachers. The results of the study have shown a few differences between male and female EFL Algerian middle school teachers in the teaching process. They have also revealed that there is no significant impact of the teacher's gender on classroom interaction. ملخص هناك العديد من العوامل التي لها تأثير على التفاعل داخل القسم. من بين العوامل المتعلقة بالمعلم، من المهم أن نالحظ كيف يمكن لعامل الجنس أن يساهم في هذا التأثير. يهدف البحث الحالي إلى دراسة تأثير جنس األستاذ على تفاعل قسم اللغة اإلنجليزية كلغة أجنبية في المتوسطات الجزائرية. باإلضافة إلى ذلك ، تحاول الدراسة الكشف عن كيفية تأثير الجنس على تفاعل التلميذ مع نظيره التلميذ أو التلميذ مع األستاذ. لتحقيق هذه األهداف، أجريت الدراسة في متوسطة محمد الطاهر قدوري بسكرة. تم استخدام ثالث أدوات لجمع البيانات في التحقيق: المالحظة الصفية، استبيان للتالميذ، ومقابلة مع األساتذة. أظهرت نتائج الدراسة وجود بعض االختالفات بين أساتذة المتوسطات الذكور واإلناث في عملية التدريس. كما كشفت أي ًضا أنه ال يوجد لتأثير كبير لجنس األستاذ على التفاعل داخل الفصل.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.subjectTeacher's gender, classroom interaction, EFL contexts, Algerian middle schools.en_US
dc.titleThe Influence of the Teacher s Gender on Classroom Interaction The Case of Mohamed Taher Kadouri Middle School– Biskraen_US
dc.typeMasteren_US
Appears in Collections:Faculté des Lettres et des Langues FLL

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
The Influence of the Teacher’s Gender.pdf1,25 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.