Please use this identifier to cite or link to this item:
http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/15226
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | CHERIFI, Nabila | - |
dc.date.accessioned | 2020-09-10T09:01:42Z | - |
dc.date.available | 2020-09-10T09:01:42Z | - |
dc.date.issued | 2019-06-18 | - |
dc.identifier.uri | http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/15226 | - |
dc.description.abstract | Abstract It has been noticed that most first year EFL students at Mohamed Kheider university of Biskra encounter many difficulties in comprehending their linguistics lectures. Therefore, this study aims at investigating the role of podcasting technology in improving EFL learners’ lecture comprehension in the module of linguistics. Moreover, it seeks to explore students’ and teachers’ perceptions and attitudes towards the use of podcasts as a supportive tool to enhance learners’ lecture comprehension. Therefore, it is suggested in this study that the use of podcasting technology can ameliorate EFL students lecture comprehension in the course of linguistics. In order to achieve the intended research objectives, a mixed method research approach was applied in this study through the use of three data collection methods. These are a quasi-experiment, a questionnaire for the target students and an interview with teachers of linguistics at Biskra University. The findings obtained from the analysis of the three data collection tools revealed that podcasts can help students to better understand and retain their linguistics lectures and hence to raise their scores in the module. Moreover, the majority of teachers and students showed a positive attitude regarding the use of this technology. These findings confirmed the validity of the aforementioned hypothesis. Therefore, podcasts can affect first year EFL students’ linguistics lecture comprehension positively. Based on the results of this study, some recommendations for the integration of podcasting technology were proposed at the end of this dissertation المستخلص لقد لوحظ أن معظم طلاب اللغة الإنجلیزیة كلغة أجنبیة في جامعة محمد خیضر في بسكرة یواجھون العدید من الصعوبات في فھم محاضرات مادة اللغویات. لذلك، تھدف ھذه الدراسة إلى بحث دور تقنیة التدوین الصوتي في تحسین فھم طلبة اللغة الإنجلیزیة كلغة أجنبیة في مادة اللغویات للمحاضرات في مادة اللغویات. علاوة على ذلك، تسعى ھذه الدراسة إلى كشف تصورات الطلاب والمدرسین ومواقفھم اتجاه استخدام التدوین الصوتي كأداة داعمة لتعزیز فھم الطلاب للمحاضرات. لذلك ، یُقترح في ھذه الدراسة أن استخدام تقنیة التدوین الصوتي یمكن أن یحسن من فھم محاضرات طلاب اللغة الإنجلیزیة كلغة أجنبیة في مادة اللغویات .من أجل تحقیق تحقیق أھداف ھذا البحث، تم تطبیق نھج البحث المختلط في ھذه الدراسة من خلال استخدام ثلاث طرق لجمع البیانات. و ھي شبھ تجربة، استبیان للطلاب المستھدفین ومقابلة مع أساتذة علوم اللغة الانجلیزیة في جامعة بسكرة. كشفت النتائج التي تم الحصول علیھا من تحلیل أدوات جمع البیانات الثلاث أن التدوینات الصوتیة یمكن أن تساعد الطلاب على فھم محاضراتھم اللغویة والاحتفاظ بھا وبالتالي تحسین علاماتھم في المقررات .بالاضافة الى ذلك، أبدى غالبیة الأساتذة والطلاب موقفا إیجابیا فیما یتعلق باستخدام ھذه التكنولوجیا لذا فقد أكدت ھذه النتائج صحة الفرضیة المذكورة أعلاه. نستنتج أن أن التدوینات الصوتیة تؤثر بشكل إیجابي على فھم طلاب اللغة الإنجلیزیة كلغة أجنبیة للمحاضرات. في ختام ھذه الرسالة، تم اقتراح ، تم اقتراح بعض التوصیات لدمج تقنیة التدوین الصوتي في ختام ھذه الرسالة و ذلك بناء على نتائج ھذه الدراسة. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.subject | Podcasts, lecture comprehension, module of linguistics | en_US |
dc.title | Investigating the Impact of Podcasts in Improving EFL Learners Lecture Comprehension in the Module of Linguistics The Case of First Year Students at the Section of English in the University of Biskra | en_US |
dc.type | Master | en_US |
Appears in Collections: | Faculté des Lettres et des Langues FLL |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Investigating the Impact of Podcasts in Improving EFL Learners’ Lecture Comprehension in the Module of Linguistics .pdf | 6,22 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.