Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/20246
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorزروق وليد-
dc.contributor.authorقهرير رياض-
dc.date.accessioned2022-09-26T14:22:46Z-
dc.date.available2022-09-26T14:22:46Z-
dc.date.issued2022-06-
dc.identifier.urihttp://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/20246-
dc.description.abstractعنوان الدراسة دور ادارة العلاقات العامة في تحسين الصورة الذهنية للمنشاة الرياضية تهدف الدراسة الى الوقوف على الدور الذي تقوم به العلاقات العامة في تحسين الصورة الذهنية للمنشاة الرياضية ومعرفة مكانة العلاقت العامة الهيكل التنظيمي للمنشاة فرضيات الدراسة الفرضية العامة تساهم العلاقات العامة في تحسين الصورة الذهنية للمنشاة والفرضيات الجزئية تساهم العلاقات العامة في خلق الثقة لدى الممارسين في المنشاة الرياضية تساهم ادارة العلاقات العامة في التعريف بنشاطات المنشاة الرياضية تساهم العلاقات العامة في زيادة عدد الممارسين في المنشاة الرياضية عينة الدراسة تحتوي العينة على 32 موظفا بالمركب الرياضي 18 فبراير بالعالية بسكرة كيفية اختيارها وتم اختيارها عشوائيا نسبتها وتمثل جميع الموظفين بالمركب بنسبة 100 بالمئة الاداة المستخدمة وتم استخدام الاستبيان كأداة اساسية في الدراسة اهم الاستنتاجات وجود جهاز العلاقات العامة له أهمية قصوى في المنشاة الرياضية حيث يساعدها على توثيق الصلة بينها وبين الجماهير الداخلية والخارجية العلاقات العامة هي الوسيلة العملية والعلمية التي تستخدمها المنشاة الرياضية لزيادة فاعليتها ولايجاد الصورة الذهنية الجيدة لها عند جمهورها التوصيات والاقتراحات توظيف الكفاءات المختصة في العلاقات العامة داخل المؤسسات الرياضية للحصول على نتائج فعالة وضع مخططات سنوية خاصة بالعلاقات العامة لتحسین الصورة الذهنية للمؤسسة تشجیع الأفكار الجدیدة المفیدة لتحسین الصورة الذهنية للمؤسسة النابعة من الأفراد العاملین في المنشأة الریاضیة وعلى كافة المستویات الزيادة من توسيع مجالات العلاقات العامة بغية التسيير الناجح وحوكمة المؤسسات الرياضية تسطیر برامج عمل یضمن وضع آلیات واضحة المعالم تستند إلى منهجیة علمیة بحتة تأخذ بعین الاعتبار جمیع العوائق والمسببات التي تعیق نجاح تحسين الصورة الذهنية للمؤسسة الإعتماد على التنظيم الجيد والمحكم والمبني على أسس علمية حديثة في تسيير العلاقات العامة داخل المنشآت الرياضية The title of the study the role of the Public Relations Department in improving the mental image of the sports facility The study aims to to identify the role played by public relations in improving the mental image of the sports facility and to know the status of the public relationship the organizational structure of the facility The hypotheses of the study The general hypothesis public relations contribute to improving the mental image of the facility Partial hypotheses Public relations contribute to creating confidence among practitioners in the sports establishment The Public Relations Department contributes to the introduction of sports activities Public relations contribute to increasing the number of practitioners in the sports establishment Sample study The sample contains 32 employees of the sports complex February 18 in BISKRA how to choose it randomly selected all employees represent the compound 100% the tool used the questionnaire was used as a key tool in the study The most important conclusions the existence of the public relations apparatus is of the utmost importance in the sports establishment where it helps it to strengthen the link between it and the internal and external masses Public relations is the practical and scientific means used by the sports establishment to increase its effectiveness and to find a good mental image for it in its audience Recommendations and suggestions Employ competent public relations competencies within sports institutions to obtain effective results Develop annual public relations plans to improve the mental image of the institution Encourage new ideas to improve the mental image of the institution emanating from the individuals working in the facility and all levels Increase in the expansion of public relations areas in order to successfully manage and govern sports institutions Develop work programs that ensure the development of clearly defined mechanisms based on a purely scientific methodology that takes into account the greatest obstacles and causes that hinder the success of improving the mental image of the institution Relying on good tight and scientifically based organization in the conduct of public relations within sports facilitiesen_US
dc.language.isoaren_US
dc.titleدور إدارة العلاقات العامة في تحسين الصورة الذهنية للمنشاة الرياضية دراسة ميدانية بديوان المركب الرياضي 18 فبراير العالية ببسكرةen_US
dc.typeMasteren_US
Appears in Collections:Institut des sciences et techniques des activités physiques et sportives (ISTAPS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2022-GaherirEtZroug.pdf1,79 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.