Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/20298
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorأفرن بدر الدين-
dc.contributor.authorالعلواني سيف الدين-
dc.date.accessioned2022-10-03T09:03:16Z-
dc.date.available2022-10-03T09:03:16Z-
dc.date.issued2022-06-
dc.identifier.urihttp://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/20298-
dc.description.abstractملخص باللغة العربية عرف ميدان التربية البدنية والرياضية تطور لا محدود من حيث المعارف والبحوث العلمية سواء النظرية أو أساليب التطبيق الميدانية منها الذي يعتبر الأسلوب التدريبي جزء من هذه الأخيرة وهو ما ركزنا عليه في دراستنا من خلال معرفة ما مدى تأثيره على المهارة الحركية على تلاميذ مرحلة الثانوي بالاعتماد على اسلوب منهجي علمي توصلنا من خلالها الى نتائج و اجابات عن مشكلة البحث وتأكدت الفرضيات التي نصت أن للأسلوب التدريبي أثر إيجابي على التحصيل المهاري لدى تلاميذ مرحلة الثانوي Summary The field of physical education and sports has known unlimited development in terms of knowledge and scientific research whether theory or methods of field application including which the training method is a part of the latter and this is what we had focused in our study through knowning to what extent its impact on the motion skill of secondary school students with relying on the scientific methodological Approach through which we reached results and answers about the researech problem and the hypothesls that stated the training method had a positive impact on the skill achievement of secondary school students were confirmeden_US
dc.language.isoaren_US
dc.subjectالأسلوب التدريبي و المهارة الحركية و مرحلة المراهقةen_US
dc.subjecttraining method and motion skill and adolescence phaseen_US
dc.titleأثر استخدام الأسلوب التدريبي على المهارة الحركية لدى تلاميذ المرحلة الثانوية دراسة ميدانية في ثانوية محمد بجاويen_US
dc.typeMasteren_US
Appears in Collections:Institut des sciences et techniques des activités physiques et sportives (ISTAPS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2022AfrenEtLalouani.pdf17,88 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.