Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/3490
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorميمونة مناصرية-
dc.contributor.authorأم الخير بدوي-
dc.date.accessioned2014-06-08T13:48:49Z-
dc.date.available2014-06-08T13:48:49Z-
dc.date.issued2014-06-08-
dc.identifier.issn1112-3176-
dc.identifier.urihttp://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/3490-
dc.description.abstractيعرف "سوسيولوجيا المنهاج" بأنه الرؤية أو المنظور الفكري الموجه لدراسة ما تحتويه المضامين المدرسية في علاقتها بالأطر الاجتماعية ، الأمر الذي منح هذا المجال أهمية بالغة ضمن ميادين المعرفة التربوية والمدرسية خاصة . ويأتي هذا الموضوع ليميط اللثام عن سوسيولوجيا المنهاج من خلال جملة من الاتجاهات الفكرية التي حاولت التعرف على ماهيته ودوره في المعرفة السوسيولوجية وكذا تطوره عبر التاريخ الذي منحه موقعا هاما ضمن ميادين العلم والمعرفة . « sociology of curriculum» is Known to be a vision or an intellectual perspective directed to study what school contexts contain and their relationship with the school social frameworks, which give this area an extreme importance within the fields of educational knowledge and especially school ones. this subject comes to unveil the sociology of the curriculum through a set of intellectual trends that have tried to identify what it is and its role in the sociological knowledge as well as its development through history which gives it an important position within the fields of science and knowledge.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.titleدور الأطر الاجتماعية في تشكيل المضامين المعرفية المدرسيةen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:العدد 33



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.