Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/3513
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorنوال بن صالح-
dc.date.accessioned2014-06-09T09:09:49Z-
dc.date.available2014-06-09T09:09:49Z-
dc.date.issued2014-06-09-
dc.identifier.issn1112-3176-
dc.identifier.urihttp://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/3513-
dc.description.abstractيتناول هذا المقال البحث في آليات إنتاج البلاغة في جنس أدبي شديد الخصوصية ،هو النص السير ذاتي أو ما يعرف بفن الاعتراف، لواحد من أشهر الشخصيات المثيرة للجدل في القرن العشرين ،إنه المحامي "جاك فرجاس" Jacques Vergesالذي يؤرخ في كتابه "جرائم الدولة/الكوميديا القضائية" لتجربته الشخصية مع العدالة الفرنسية،سيما فترة دفاعه عن المجاهدين الجزائريين ومن ثم القضية الجزائرية إبان فترة حرب التحرير.كل ذلك بأسلوب بديع يجمع بين الإمتاع الفني وغواية الحقائق التاريخية. Abstract: State Crimes / Judicial Comedy, insights into autobiographical rhetoric This paper purports to investigate autobiography as a specific literary genre. In this field, the French international lawyer Jacques Verges appears as one of the most controversial personages of the Twentieth Century. Verges earned notoriety in his involvement in delicate cases, such as the FLN fighters’ trials. In his autobiography “State Crimes/ Judicial Comedy”, he narrates his early experience with the French judiciary system.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.titleجرائم الدولة،الكوميديا القضائية" لجاك فرجاس قراءة في بلاغة النص السير ذاتيen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:العدد 33



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.