Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/3904
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorأ.د تومي ميلود-
dc.contributor.authorأ. خالدي فراح-
dc.date.accessioned2014-10-28T21:23:15Z-
dc.date.available2014-10-28T21:23:15Z-
dc.date.issued2014-10-28-
dc.identifier.issn1112-7902-
dc.identifier.urihttp://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/3904-
dc.description.abstractالملخص: أصبح نظام المعلومات التسويقية في السنوات الأخيرة من أهم الأدوات التي يعتمد عليها المسؤولين عن التسويق في المؤسسات، حيث نجد عددا كبيرا منها يحاول التوجه نحو تبني نظام معلومات تسويقية فعال يساهم في ربط كافة سياسات المؤسسة مع بعضها لتحليلها بشكل متكامل، وبتالي استخراج معلومات تسويقية تفصيلية تساعد في اتخاذ القرارات التسويقية المختلفة، خاصة القرارات المتعلقة بالمنتج، كما هو حال مؤسسة اتصالات الجزائر (موبيليس)، فدراستنا تهدف إلى تقييم نظامها للمعلومات التسويقية، ومدى استجابة موظفيها له، وخلصت إلى مجموعة من التوصيات من شأنها تعزيز الاعتماد على المعلومات التسويقية في النشاط التسويقي للمؤسسة The Abstract : The system of marketing information became in the last years the most important tools that relied upon those responsible marketing institutions, where we found a large number of them trying to go about adopting a marketing information effectively by which it contributes to connect all corporate policies with each other to be analyzed in an integrated manner, and hence to have an extract marketing information detailed to help in the various marketing decision-making , and other private decisions regarding to the product policies, as in the case of Algerian Telecom Foundation (Mobilis), where our study aimed at assessing its marketing information , and the response of its employees, also to found a set of recommendations that will strengthen the reliance on the marketing information in the marketing activity of the institution .en_US
dc.language.isootheren_US
dc.subjectنظام المعلومات التسويقية، اتخاذ قرارات التسويقية، سياسة المنتجen_US
dc.subjectThe system of marketing information, marketing decision-making, product policy.en_US
dc.titleاستخدام نظام المعلومات التسويقية في اتخاذ قرار سياسة المنتج (دراسة حالة: مؤسسة اتصالات الجزائر موبيليس (ATM))en_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:REM 13

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
n3.pdf648,53 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.