Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/3945
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorد. ردينة عثمان يوسف-
dc.date.accessioned2014-10-29T18:46:55Z-
dc.date.available2014-10-29T18:46:55Z-
dc.date.issued2014-10-29-
dc.identifier.issn1112-7902-
dc.identifier.urihttp://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/3945-
dc.description.abstractالملخص تركز هذة الدراسة على العوامل المؤثرة على تعامل المستهلكين مع انشطة التجارة الالكترونية بهدف التعرف على مدى ادراك المستهلكين لانشطة التجارة الالكترونية وسماتها وما هي عوامل الجذب للتعامل مع هذة الانشطة ومخاوف المستهلكين من التعامل معها ولقد قسمت هذة الدراسة الى اربع محاور وكل محور يتعلق بفرضية من فرضيات الدراسة و يضم مجموعة من الاسئلة التي من خلالها يتم اختبار فرضيات الدراسة وصول الى هدف هذة الدراسة ومن اجل جمع البيانات لهذة الدراسة لقد تم تصميم استمارة تحتوي على (26 ) سؤال موزعة على محاور وفرضيات الدراسة ولقد وزعت الاستبانة في مدينة عمان والزرقاء ولقد تم الحصول على (255 )استمارة صالحة للتحليل الاحصائي .ومن خلال معالجة البيانات احصائيا كانت نتائج التحليل هي رفض فرضيات العدم الاربعة وقبول الفرضيات البديلة وهذا يشير الى ان افراد العينة يدركون انشطة التجارة الالكترونية وسماتها ويجدون بان هنالك عوامل جذب للتعامل مع هذة الانشطة ولكن لديهم عدد من المخاوف في التعامل مع هذة الانشطة . Abstract This study focuses on the factors affecting consumers' deal with electronic commerce activities in order to identify the extent of consumer awareness of e-commerce activities and characteristics and what are the attractions factors to deal with these activities and consumer fears of dealing with it. This study was based on four dimensions and each one is related to one of the study hypotheses and includes a set of questions through which the study hypotheses are tested to reach the goal of this study . for collecting data , a questioner has been designed which contain (26) Question distributed on study axes and hypotheses and has distributed in Amman and AL-Zarqaa cities and (255) obtained form were suitable for statistical analysis. through statistical processing of the data the results is the rejection of all four null hypotheses and acceptance of the alternative ones, that indicates the sample were aware of e- commerce activities and features and find that there are attraction to deal with these activities but they have a number of concerns in dealing with these activities.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.titleالعوامل المؤثرة على تعامل المستهلكين مع أ نشطة التجارة الالكترونية ( دراسة ميدانية )en_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:REM 14

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
n12.pdf807,38 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.