Please use this identifier to cite or link to this item:
http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/5508
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | د. لطيفة طبال | - |
dc.date.accessioned | 2015-03-03T12:25:26Z | - |
dc.date.available | 2015-03-03T12:25:26Z | - |
dc.date.issued | 2015-03-03 | - |
dc.identifier.issn | 1112-7031 | - |
dc.identifier.uri | http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/5508 | - |
dc.description.abstract | ملخص إنّ التنشئة الاجتماعية عملية تَعَلٌّمٍ تهدف إلى إعداد الطفل ثم الصبي فال ا رشد، للاندماج في أنساق البناء الاجتماعي والتوافق مع المعايير الاجتماعية غير أن ما هو ملاحظ على مستوى التنشئة هو انه هناك اسلوب خاص في التعامل مع الأبناء. حيث تشير بعض الد ا رسات العربية الجارية في ميدان التنشئة الاجتماعية إلى شيوع أنماط التربية المتسلطة المحافظة، والتي تسعى إلى بناء شخصيات مطوعة تميل إلى الإذعان والتبعية وتنتفي إمكانيات النقد والحوار والمناقشة والإبداع والعقلانية.Abstract : The socialization is an operation of instruction design for the preparation of the child then the boy and then the adult in the consolidation in the system. The social structure and the correspondence with the social measures . but which is clear marked on the education plane that there are a special way for the dealing with children. Whereas some Arabic studies in the socialization field gesticulate to spreading of patterns of education mastery and fogeyish which seek to build devote al personalitie | en_US |
dc.language.iso | ar | en_US |
dc.title | نماذج من التنشئة الأسرية في الأسرة الج ا زئرية | en_US |
dc.type | Article | en_US |
Appears in Collections: | العدد 08 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
نماذج من التنشئة لطيفة طبال7.pdf | 337,98 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.