Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/8949
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorرواب عمار-
dc.contributor.authorغربي صباح-
dc.date.accessioned2017-04-08T14:14:00Z-
dc.date.available2017-04-08T14:14:00Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.urihttp://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/8949-
dc.description.abstractملخـص: لقد كانت الجامعة وما تزال مركزا للإشعاع الفكري وقطبا فاعلا في تغيير المجتمعات وتطويرها. فمصير الأمم الكبيرة يرتبط دون شك في جزء كبير منه بنجاعة النظام التربوي والجامعي، ولا تمثل القوة الاقتصادية والاجتماعية سوى الانعكاس لجامعة كقوة وقادرة على لعب دورها كقاعدة أساسية لكل حركية تغيير ودافع لكل تقدم حضاري باعتبار العملية التعليمية – التعلمية-في الجامعة نسق مفتوح، يشكل كل من الأستاذ والطالب طرفا مهما فيها، فإن أخذ ما يعبر عنه من آراء وما يزود به من معلومات بعين الاعتبار يجعل عملية التقويم أكثر شمولية وأكثر فعالية، وهذا ما سنتطرق له في هذا المقال. Abstract : The University had been and she/you is still a center for the intellectual radiation and an active pole then in change of the societies and her development. Then a fate of the big nations is bind undoubtedly in big part from him by the educative system usefulness and the collegiate, and not assimilation of the economic strength and the sociability evened the reversal for University and capable on I/we played a role like fundamental rule for each strategy change and an impulse for each civilized progress. With respect to the educational operation in the University an opened order, whatsoever is dubious the teacher and the student blinked no matter what in her, if he starts to express him from the views and what he steps up the information’s by him by eye of the considering the most inclusion and the most efficiency make the operation of the evaluation, and this will treat of him in this article.en_US
dc.titleالجـامعة والبناء الإجتماعيen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:العدد10

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
8رواب.pdf3,33 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.