Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/8958
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorنجاة يحياوي-
dc.date.accessioned2017-04-08T16:26:19Z-
dc.date.available2017-04-08T16:26:19Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.urihttp://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/8958-
dc.description.abstractلن تستطيع المدرسة أن تنهض بأعبائها وواجباتها على وجه حسن إلا في ظل تعاون وثيق مع الأسرة التي هي المؤسسة التربوية الأولى للطفل، وتعتبر الأسرة من أهم المؤسسات المجتمعية التي يمكن أن تقيم علاقة شراكة مع المدرسة، حيث أن الآباء هم المسئولون بالدرجة الأولى عن أبنائهم ويعملون لصالحهم أولا وأخيرا،ً فالآباء يلعبون دورا محوريا مع المعلمين في عملية تعلم أبنائهم، وعندما يعملون سويا بإخلاص وفاعلية وبتخطيط سليم فإنهم لا شك يسهمون في تحقيق الأهداف المدرسية....The school will not be able to play its role well only in cooperation with the family which is the educational institution's first child however the family is the most important community institutions that can evolve relationship with a school where the parents are responsible primarily for their children and their studding Parents play a pivotal role with teachers in their children's learning process and when they work together sincerely effectiveness and with proper planning they can achieve the aims of school.........en_US
dc.titleمشاركة الأسرة للمدرسة وتكامل العلاقة بينهماen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:العدد11

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
6.pdf834,52 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.