Please use this identifier to cite or link to this item:
http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/9072
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | بومعراف نسيمة | - |
dc.contributor.author | ساعد شفيق | - |
dc.date.accessioned | 2017-04-11T20:16:45Z | - |
dc.date.available | 2017-04-11T20:16:45Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.uri | http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/9072 | - |
dc.description.abstract | الملخص تعكس المناهج الدراسية تطلعات المجتمعات، وهذا ما أوضحه التربويون والباحثون الذين أوضحوا مدى أهمية الدور الذي تقوم به في تنشئة أجيال، والنهوض بمجتمعاتهم. وللعلم فإن تطور مفهوم المنهاج الدراسي يعكس تطور وتعقد مشاكل الحياة وتحدياتها في جميع النواحي. ولذلك فقد تباينت النظريات التي تناولت هذا الجانب، ونحاول من خلال هذه المقالة تناول هذه النظريات من خلالها أسسها الفلسفة، وقضاياها المفاهيمية تطبيقاتها العملية، وكيفية تطوير المنهاج. Abstract : The curriculum reflects the aspirations of the communities, as explained by educators and researchers who have made clear the importance of the role they play in bringing up generations and promoting their societies. The evolution of the concept of curriculum reflects the evolution and complexity of life problems and challenges in all respects. Therefore, there are different theories that dealt with interest, and we try through this article to address these theories through which the foundations of philosophy, and conceptual issues practical applications. | en_US |
dc.language.iso | ar | en_US |
dc.title | تطوير المناهج التربوية | en_US |
dc.type | Article | en_US |
Appears in Collections: | العدد17 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.