Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/9074
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorلامية بوبيدي-
dc.contributor.authorسامية عدائكة-
dc.date.accessioned2017-04-11T20:19:54Z-
dc.date.available2017-04-11T20:19:54Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.urihttp://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/9074-
dc.description.abstractملخص: خضعت الجامعة الجزائرية لجملة من الإصلاحات التنظيمية و الهيكلية والتكوينية سعيا نحو جعلها تساير مختلف التغيرات الحاصلة في المجتمع ، إضافة إلى إدراك العلاقة الوثيقة بين التعليم بمختلف أطواره في تحقيق تنمية مجتمعية مستدامة ، من هذا المنطلق استحداث تغيرات و إصلاحات من بينها نذكر نظام (ل م د) . الذي يختلف في البعض من جوانبه التنظيمية عن النظام الكلاسيكي ، لذا يجد الأستاذ و المتعلم نفسه في وضعية تربوية تعليمية تختلف إلى حد ما ألفه الكثيرون . و عليه نجد من الضرورة البحث في اتجاهات أساتذة التعليم الجامعي نحو التدريس و التقويم في ظل نظام ( ل م د) . Abstract : The Algerian University underwent a number of organizational, structural, compositional, and formative in order to make it consistent with the various changes taking place in society, in addition to recognizing the close relationship between education in all its levels in achieving sustainable community development. In this system LMD . Which differs in some of its organizational aspects from the classical system, so the teacher and the learner find himself in an educational situation that is somehow different from what it used to be. Therefore, it is necessary to examine the attitudes of university education teachers toward teaching and evaluation under the LMD systemen_US
dc.language.isoaren_US
dc.titleاتجاهات أساتذة العلوم الاجتماعية و العلوم التكنولوجية نحو التدريس والتقويم في ظل نظام (ل م د)en_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:العدد17

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
04.pdf539,29 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.