Please use this identifier to cite or link to this item:
http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/9338
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | شفيق ساعد | - |
dc.contributor.author | فاطمة الزهراء زيدان | - |
dc.date.accessioned | 2017-06-13T22:19:11Z | - |
dc.date.available | 2017-06-13T22:19:11Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.uri | http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/9338 | - |
dc.description.abstract | الملخص: نهدف من خلال هذه الدراسة ابراز الهوة الكبيرة التي يلحظها الباحث في مجال التربية الخاصة بين متطلبات الدمج الاجتماعي والواقع الحقيقي لمعاناة هذه الفئة من خلال التجارب الاجتماعية المختلفة فرغم ان ميدان التربية الخاصة لم يعد بالمجال الحديث الا ان برامج الرعاية الموجهة لهذه الفئة لاتزال تعاني من معوقات كبيرة لعل ابرزها ظاهرة الوصم الاجتماعي بكل ما تضمنه من اشكال اساءة للمعوق. Abstract: The primary goal of this study highlight the large gap that go unnoticed researcher in the field of special education between social integration requirements of the true reality of the suffering of this category through various social experiments Although the special education field is no longer the domain of modern but geared to this group care programs, still suffers from considerable constraints Perhaps the most prominent phenomenon of social stigma with all the contents of the forms of abuse of the disabled. | en_US |
dc.language.iso | ar | en_US |
dc.title | ذوي الاحتياجات الخاصة بين الدمج الاجتماعي والوصم الاجتماعي | en_US |
dc.type | Article | en_US |
Appears in Collections: | العدد15 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.