Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/9822
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorسايح, ربيعة-
dc.date.accessioned2017-11-05T10:02:37Z-
dc.date.available2017-11-05T10:02:37Z-
dc.date.issued2017-06-
dc.identifier.urihttp://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/9822-
dc.description.abstractالملخص حظي موضوع الصورة الشعریة بسیل من الدراسات النقدیة والأدبیة حیث غَدَتْ المیزة المهیمنة على معماریة القصیدة المعاصرة، وقد استخدمها الشعراء لأغراض جمالیة وفكریة سعیًا بذلك لإماطة اللثام عن سرّ استدعائها في طقوس العملیة الإبداعیة، ویعد قیس راهم واحدًا من هؤلاء الشعراء الذین استهواهم فنّ المزج بین الصّورة التقلیدیة والصورة الحداثیة بعد أن زَجَّ بهما في نسیجه الشعري الشعبي. Summary The poetic picture had gained considerable inuestigation from the part of critical literary studies since it because the major feature of the comptemporay poems stiricture. poets had implemented the technique for artistic as well as intellectual perspectuies to unfold the necessity of its use. Qais Rahem is considered as one of these poets who mixed traditional and modern poetic pictures in his folklore poems.en_US
dc.language.isoaren_US
dc.titleجمالية الصورة الشعرية في القصيدة الشعبية ديوان " ريشة وأرياح " لقيس راهمen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Faculté des Lettres et des Langues FLL

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
37.pdf3,92 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.