Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/9892
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorشبيشب, سعاد-
dc.date.accessioned2017-11-10T19:34:01Z-
dc.date.available2017-11-10T19:34:01Z-
dc.date.issued2017-06-
dc.identifier.urihttp://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/9892-
dc.description.abstractالملخص : هدفت هذه الدراسة الى معرفة أثر الحوار التفاعلي في التنمية اللغوية للمتعلم عند تلاميذ السنة الخامسة ابتدائي و معرفة دور الحوار في اكساب المتعلم المهارات اللغوية و قد اعتمدنا في بحثنا على المنهج الوصفي و ذلك بجمع البيانات و المعلومات التي تخص الظاهرة مستعينين باداة الاستمارة و قد اقتصر البحث على على معلمي المرحلة الابتدائية في المدارس التابعة لبلدية بوشقرون و شملت العينة أربعة عشرة معلما من مختلف المدارس لتخلص الدراسة الى النتائج الاتية : يعتبر أسلوب الحوار التفاعلي من الاساليب التعليمية الفعالة و الناجحة في اكساب المتعلم مهارات التعلم فهو يزيد من فاعلية التعلم و يعزز ثقة التلميذ بنفسه مما يسمح له بطرح افكاره و مشاعره كما انه يطور العلاقة بين المعلم و المتعلم داخل الصف Sammary : This study aims at investigating the impact of the interactive dialogue in the linguistic development of fifth grade primary pupils. It highlights its role in acquiring the linguistic skills. The researcher adopts the descriptive approach in collecting data using questionnaire .The study covers a number of primary school teacher in bouchagroune .Results show the following: The interactive dialogue is an effective educational methoL acquivering the learning skils and promotes pupils self confidence This will help pupils develop mutual understanding with their teacher and with pupils themselves during classroomen_US
dc.language.isoaren_US
dc.titleأثر الحوار التفاعلي في التنمیة اللغویة لدى المتعلم السنة الخامسة ابتدائيen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Faculté des Lettres et des Langues FLL

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
68.pdf2,91 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.