Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/9904
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorزراري, مديحة-
dc.date.accessioned2017-11-12T10:32:51Z-
dc.date.available2017-11-12T10:32:51Z-
dc.date.issued2017-06-
dc.identifier.urihttp://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/9904-
dc.description.abstractالملخص : یسعى هذا البحث إلى محاولة الكشف عن واقع تعلیمیة التمارین اللغویة في مرحلة التعلیم الابتدائي وبخاصة السنة الرابعة، كما یهدف إلى تسلیط الضوء حول أهمیة الدور الذي یؤدیه التمرین اللغوي لتنمیة الرصید اللغوي للمتعلم بوصفه مقوما بیداغوجیا هاما وفضاءا رحبا، یمكّن المتعلم من امتلاك القدرة الكافیة على الممارسة الفعلیة للحدث اللغوي، لأن التمرین اللغوي وسیلة جوهریة لها مرتبة أساسیة في مجال التعلیم، وإكساب المتعلم مهارات التواصل اللغوي في السياقات المختلفة Abstract : This study will helps to find out the way to teach the right mettods of prepaing languistic exercices and clutis in the primary classes , especially in the fourth from " year " . moreover it leads to difonit clearly the role of the exercices to enrich the langage knowledge uncler a pedagogical bass and a larger veil. it makes pupil easily and objectively and unstantanuously the laugage as whole, because the exercice is an essential mean whish has an important role in teaching, as it gets the learner abilities and skillfulness in different styles ans compositions.en_US
dc.language.isoaren_US
dc.titleتعليمية التمارين اللغوية لتلميذ السنة الرابعة ابتدائي - دراسة تحليلية تقييميةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Faculté des Lettres et des Langues FLL

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
07.pdf5,58 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.