Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/12914
Title: البنية الفنية في ديوان األطفال لـ: "سليمان العيسى" -انموذجا-
Authors: دعاس, إيمان
لينة كعبوش, لينة
Issue Date: 24-Jun-2019
Abstract: ملخص يسعى هذا البحث إلى تسليط الضوء على جانب من جوانب أدب الطفل، لما فيه من قيم وطنية وتربوية وأخالقية تعمل على توجيه الطفل وإعداده ليكون فردا فعاال في المجتمع، حيث شكلت البنية الفنية دو ار فعاال في عملية التواصل بين القارئ )الطفل( والشاعر، ولهذا جاء البحث مو سوما بـ: البنية الفنية في "ديوان األطفال" لـ: سليمان العيسى. وقد ركزنا في هذا البحث على: البنية اإليقاعية والصورة الفنية، حيث تناولنا فيه: مقدمة، مدخال، فصلين تطبيقيين، جاء الفصل األول يتحدث عن البنية اإليقاعية من وزن وقافية وتك ارر، أما الفصل الثاني فجاء فيه الحديث عن الصورة الشعرية بما فيها من تشبيه واستعارة. وخلصنا إلى خاتمة كانت بمثابة حصيلة ألهم النتائج المتوصل إليها. Summary This research seeks to highlight the aspect of the aspects of children's literature, because it contains a national values, educational and moral work to guide the child and prepare him to be an active member of society. Where the psychological structure formed an active role in the process of communication between the reader (the child) and the poet. This is why the research came as follows: The technical structure of the Children's Poetry Bureau for: Suleiman ELAISSA. In this research, we focused on: The rhythmic structure and artistic image, where we discussed the following: An introduction, entrance, two Applied Classes The first Chapter deals with the rhythmic structure of: weight, rhyme, repetition. The second chapter dealt with: Poetic image including the metaphor and likening. The conclusion was the outcome of the most important results achieved.
URI: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/12914
Appears in Collections:Faculté des Lettres et des Langues FLL

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
البنية الفنية في ديوان الأطفال لسليمان العيسى.pdf9,78 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.