Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/12983
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorمعروف وليد-
dc.date.accessioned2019-09-29T09:28:41Z-
dc.date.available2019-09-29T09:28:41Z-
dc.date.issued2019-06-
dc.identifier.urihttp://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/12983-
dc.description.abstractعنوان الدراسة:أثر الألعاب الشبه رياضية على الجانب الاجتماعي العاطفي لدى تلاميذ المرحلة المتوسطة في حصة التربية الرياضية والبدنية. هـدف الدراسة: - إبراز الأثر الإيجابي للألعاب الشبه رياضية على روح المسؤولية داخل المجموعة. - إبراز الأثر الإيجابي للألعاب الشبه رياضية على روح التعاون داخل المجموعة. فرضية الدراسة:للألعاب الشبه رياضية أثر إيجابي على الجانب الاجتماعي العاطفي لدى تلاميذ المرحلة المتوسطة. عينـة الدراسة:تمثلت في 170 تلميذ من متوسطتي الإخوة سعدي وحفيظي الطاهر. كيفية اختيار عينـة الدراسة:تم اختيار عينة الدراسة بطريقة عشوائية.نسبتها:19 %من المجتمع الأصلي. أهم الاستنتاجات: أثبتت الدراسة أن اللعب الشبه رياضي له أثر إيجابي على الجانب الاجتماعي العاطفي، وذلك من خلال ظهور العامل التحفيزي نحو التعلم واكتساب الميل لممارسة حصص التربية البدنية والرياضية باستخدام الألعاب الشبه رياضية وكذلك ظهور روح الجماعة والتحلي بالروح الرياضية والاندماج الاجتماعي والشعور بالثقة في النفس والتحكم في الانفعالات وضبطها، وللوصول إلى هذه النتيجة فمن الضروري معرفة تأثير الألعاب الشبه رياضية على روح المسؤولية والتعاون وهذا ما أثبت صحة الفرضية. أهم الاقتراحات: - ضرورة الاهتمام بالألعاب الشبه رياضية واستخدامها بشكل كبير في حصص التربية البدنية والرياضية. - الاهتمام بحصص التربية البدنية والرياضية وإعطائها المكانة التي تستحقها. - ضرورة اختيار الأستاذ للألعاب الشبه رياضية حسب هدف كل حصة. Title of the study: The effect of semi-sport games in the emotional social side of the middle school's students in the session of physical education and sports. Objective of the study: - Showing the positive effect of the semi-sport games on the spirit of responsibility inside the group. - Showing the positive effect of the semi-sport games on the spirit of cooperation inside the group. Hypothesis: The semi-sports games have positive effect on the emotional social side of the middle school4s students. The sample: 170 students from saadi brother's middle schools and Hafiditahar middle school. How did we choose the sample? We choosed the sample randomly. Its percentage: 19% from the original society. The main conclusion: The study asserted that the semi-sport games has effect on the emotional social side through appearing the factor of stimulation toward acquiring tendency to practice sessions of physical education and sports through using semi-sports games and behaving with sportive spirit and social integration and feeling confidently and controlling excitements. In order to reach this result, it is necessary to know the effect of the semi-sports games on the spirit of responsibility and cooperation, that thing proved the correctness of the hypothesis. The main suggestions: - Necessity of interesting on the semi-sports games and use it widely in sessions of physical education. - Interesting in session of physical education and sports and giving it deserved position. - Necessity of choosing the teacher of semi-sports games according of each session.en_US
dc.language.isoaren_US
dc.subjectSemi-sports games. The emotional social side. Students of the middle school.en_US
dc.titleأثر الألعاب الشبه رياضية على الجانب الاجتماعي العاطفي لدى تلاميذ المرحلة المتوسطة في حصة التربية البدنية والرياضية.en_US
dc.typeMasteren_US
Appears in Collections:Institut des sciences et techniques des activités physiques et sportives (ISTAPS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
master2019-معروف-وليد.pdf8,19 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.