Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/13029
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorخلال سالم-
dc.date.accessioned2019-09-30T12:59:31Z-
dc.date.available2019-09-30T12:59:31Z-
dc.date.issued2019-06-
dc.identifier.urihttp://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/13029-
dc.description.abstractجاءت دراستنا بعنوان دور الألعاب شبه الرياضية في تنمية العلاقات الاجتماعية بين تلاميذ المرحلة الثانوية ، و كان هدف الدراسة يكمن هدف دراستي في ابراز دور الذي تلعبه الألعاب شبه الرياضية في تنمية العلاقات الاجتماعية بين تلاميذ المرحلة الثانوية ، و إشكالية الدراسة جاءت كالتالي : " هل تؤثر الألعاب شبه الرياضية في تنمية العلاقات الاجتماعية بين تلاميذ الطور الثانوي ؟ " ، واستخلصنا فرضية لها هي " تؤثر الألعاب شبه الرياضية في تنمية العلاقات الاجتماعية بين تلاميذ الطور الثانوي . " وكانت عينة الدراسة 77 تلميذ من ثانوية عمار حاجة ببلدية لغروس مدينة بسكرة ، و استعملنا المنهج الوصفي و ذلك لملاءمة طبيعة البحث المراد عمله ، واستعملنا الاستبيان كأداة للدراسة تتكون من 20 عبارة موزعة على محورين و توصلنا إلى أن الألعاب شبه الرياضية لها دور كبير في تمنية العلاقات الاجتماعية بين التلاميذ ، ومن اهم التوصيات و الاقتراحات التي نوصي بها الاهتمام بالألعاب الشبه الرياضية من طرف الوزارة الوصية من خلال إدماجها في الوحدات التعليمية في حصة التربية البدنية والرياضية . The objective of the study was to highlight the role played by semi-sports in the development of social relations among high school students. The problem of the study was as follows: Semi-sports in the development of social relations between the secondary stage students? ", And we concluded a hypothesis is that" semi-sports games affect the development of social relations between secondary stage students. "The sample of the study was 77 pupils of Ammar secondary school in the town of Biskra And we used the descriptive approach to suit the nature of the research to be done. We used the questionnaire as a tool for study consisting of 20 words distributed on two axes and we concluded that the semi-sports games have a great role in wishing the social relations between the students. The most important recommendations and suggestions that we recommend to pay attention to games Alshobh sports by the Ministry of the will through its integration into the educational units in the share of physical education and sports.en_US
dc.language.isoaren_US
dc.titleدور الألعاب شبه الرياضية في تنمية العلاقات الاجتماعية لدى تلاميذ المرحلة الثانوية دراسة ميدانية في ثانوية عمار حاجي ببلدية لغروس بسكرةen_US
dc.typeMasteren_US
Appears in Collections:Institut des sciences et techniques des activités physiques et sportives (ISTAPS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
master2019-خلال-سالم.pdf9,28 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.