Please use this identifier to cite or link to this item:
http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/13248
Title: | اتجاهات طلبة معهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية نحو تخصص الإدارة والتسيير الرياضي |
Authors: | هدوش بلقاسم |
Keywords: | الاتجاه، طلبة المعهد، تخصص الإدارة والتسيير الرياضي direction, students of the institute, specialization management and sports management |
Issue Date: | Jun-2019 |
Abstract: | تهدف الدراسة إلى التعرف على طبيعة اتجاهات طلبة معهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية نحو تخصص الإدارة والتسيير الرياضي وكذلك معرفة اذا كان هناك فروق بين اتجاهات الطلبة نحو تخصص الإدارة والتسيير الرياضي حيث استخدم الباحث المنهج الوصفي لدراسة الموضوع ، وشملت عينة الدراسة على 60 طالب يدرسون في معهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية بجامعة محمد خيضر بسكرة وتم اختيارهم بطريقة عشوائية، واعتمدنا في دراستنا على أداة الاستبيان حيث توصلنا الى عدم وجود فروق في اتجاهات الطلبة نحو تخصص الإدارة والتسيير الرياضي . The study aims to identify the nature of the attitudes of the students of the Institute of Science and Techniques of physical and sports activities towards the specialization of management and sports management. Also, we have managed to check weather if there are differences between the attitudes of the students toward the specialization of management and sports management. the researcher used the descriptive approach to study the subject. The sample included 60 students studying at the institute Science and techniques of physical and sports activities at the University of Mohammed Khiedr Biskra ,were randomly selected, as we relied on the survey tool in our study Where we found no differences in the attitudes of students towards the specialization of management and sports management. |
URI: | http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/13248 |
Appears in Collections: | Institut des sciences et techniques des activités physiques et sportives (ISTAPS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
master2019-هدوش بلقاسم.pdf | 1,56 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.