Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/13313
Title: أثر تنمية صفة القوة الانفجارية في تحسين نتائج سباق السرعة لدى تلاميذ الطور الثانوي
Authors: حساني أحمد
Keywords: القوة الانفجارية ،السرعة ،سباق 100 م
explosive force, speed, 100m race
Issue Date: Jun-2019
Abstract: عنوان الدراسة : أثر تنمية صفة القوة الانفجارية في تحسين نتائج سباق السرعة لدى تلاميذ الطور الثانوي، دراسة ميدانية على مستوى ثانوية سايب بولرباح سيدي عقبة – - تهدف الدراسة الى : محاولة إدخال مقاربة جديدة لتنمية القوة الإنفجارية في رياضة سباق السرعة لتحسين مستوى تلاميذ الطور الثانوي وطرق التدريب المستعملة من طرف أساتذة التربية البدنية و الرياضية الفرض من الدراسة : يوجد تأثير للقوة الانفجارية في تحسين نتائج سباق السرعة 100 متر لدى تلاميذ الطور الثانوي العينة : قمنا باختيار عينة من السنة الثالثة ثانوي وعددها 20 تلميذا من الذكور. الأداة المستخدمة : اشتملت أدوات الدراسة على طريقة الاختبارات البدنية. أهم الاستنتاجات : توصلنا في نهاية البحث الى اثبات الهدف من الدراسة في وجود علاقة ذات دلالة احصائية بين ممارسة النشاط الرياضي اللاصفي الخارجي وتقدير الذات البدنية لدى تلاميذ المرحلة الثانوية. أهم الاقتراحات : الاهتمام اكثر بصفة القوة الانفجارية في المؤسسات التعليمية باعتبارها جسم من اللياقة البدنية ، ا ولعمل على تنميتها وتوفير الامكانيات و ال وسائل البيداغوجية اللازمة لتطوي رها Title of study: Effect of explosive force development in improving the results of speed racing in secondary stage students, field study at the secondary level of Sayeb Boulrabah - Sidi Okba- The study aims at: Trying to introduce a new approach to the development of explosive force in the sport of speed racing to improve the level of secondary stage students and the training methods used by professors of physical education and sports Hypothesis: An explosive effect is found in improving the results of the 100m speed race in secondary stage students Sample: We selected a sample of the third year secondary and 20 male students. Tool used: The study tools included the method of physical tests. The most important conclusions: At the end of the research, we found that the objective of the study was to establish a statistically significant relation between the exercise of external physical activity and the physical self-esteem of secondary students. The most important suggestions: more attention to explosive power in educational institutions as a body of fitness, and work on their development and provide the possibilities and pedagogic tools needed to develop them
URI: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/13313
Appears in Collections:Institut des sciences et techniques des activités physiques et sportives (ISTAPS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
master2019-حساني-أحمد.pdf2,16 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.