Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/14465
Title: دور المعلم في تطوير مهارة الاستماع- من خلال نشاط فهم المنطوق للسنة الأولى متوسط أنموذجا-
Authors: مرغاد, ريم
موساوي, زهية
Issue Date: 23-Jul-2019
Abstract: مخلص لا شك ان الاستماع الجيد من مستقبل الرسالة التعليمية والتربوية هو الخطوة الأولى لتأثير التربوي والسلوكي وان حسن تلقي الرسالة التربوية التعلمية يعتمد في المقام الاول على حسن الاستماع اليها والانصات، والاستماع لهو المقدمة الطبيعية لغالب العمليات الفكرية والعقلية الموجهة للتعليم سواء تدريبا او توجيها ، كما انه من وسائل التعليم التي تساعد المتعلم على تلقي المعلومات المعطاة له من قبل المعلم، والمعلم هاهنا مسؤول على التركيز في هاته المهارة اثناء القاءه لدرسه ويتجلى ذلك بوضوح في نشاط فهم المنطوق الذي يعتمد اعتمادا كليا على المادة السمعية ، وقد اعطي لهذا النشاط دورا مهما في العملية التعليمية لأنه يعتبر الركيزة الأولى لبناء باقي النشاطات الاخرى . abstract : There is no doubt that good listening of the future educational and educational message is the first step to the effect Educational and behavioral and good reception of educational educational message depends primarily on good Listening to it, listening, and listening is a natural introduction to most intellectual and mental processes Oriented education either as training or guidance, and as an educational tool that helps the learner to Receive the information given to him by the teacher, the teacher here is responsible for Focus on this skill during the course of his lesson is clearly reflected in the activity of understanding the operative Which is entirely dependent on the audio material, has given this activity an important role in The educational process because it is the first pillar to build the rest of the other activities
URI: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/14465
Appears in Collections:Faculté des Lettres et des Langues FLL



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.