Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/14484
Title: تعليمية ميدان فهم المنطوق للسنة الثانية متوسط متوسطة طيبي عبد الرحمان أنموذجا
Authors: ترعي, سارة شيمة
شامخ, عفاف
Issue Date: 22-Jun-2019
Abstract: الملخص : تهدف الدراسة المعنونة:"تعليمة ميدان فهم المنطوق" للسنة الثانية متوسط، متوسطة طيبي عبد الرحمان »أنموذجا" إلى تحديد واقع تعليمة : ميدان فهم المنطوق في منهاج الجيل الثاني، و مراحل دراسته، و أهم المشاكل التي تواجه التالميذ فيما يخص هذا الميدان . و توصلنا من خالل هذه الدراسة إلى : -إن ميدان فهم المنطوق يعتبر من أهم الميادين استعماال، و من خالله يتمكن التالميذ من التعبير عما يجول في خواطرهم من أفكار، فهو يساهم في تنمية الثروة اللغوية للتالميذ abstract : For the second year, the study entitled "The Field of Operation Understanding" is aimed at defining the reality of instruction: the field of understanding of the second generation curriculum, its stages of study, and the most important problems facing students in this field. Through this study, we reached: - The field of understanding of the operative is one of the most important fields of use, through which students can express ideas in their thoughts, it contributes to the development of the linguistic wealth of pupils
URI: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/14484
Appears in Collections:Faculté des Lettres et des Langues FLL

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
تعليمية ميدان فهم المنطوق للسنة الثانية متوسط .pdf3,54 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.