Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/14508
Title: دور الوسائل التكنولوجية في التحصيل اللغوي_ السنة الرابعة ابتدائي "أنموذجا"
Authors: علية, عايدة
Issue Date: 24-Jun-2019
Abstract: ملخص : وسمت مذكرتنا بعنوان: دور الوسائل التكنولوجية في التحصيل اللغوي -السنة الرابعة ابتدائي - أنموذجا، وقد جاءت في مجملها كأنموذج لإلحاطة بواقع تكنولوجيا التعليم في ه البحوث األكاديمية الميدانية من ّ ضوء اإلصالحات التربوية الجديدة، وبيانا لما تقدم إسهامات جادة على الصعيد التربوي، لهذا فقد تمحورت هذه الدراسة بشقيها النظري والتطبيقي حول تحديات التعليم في المدارس الجزائرية في ظل استخدام التكنولوجيا، وسعت جاهدة نحو مالمسة الميدان العملي من أجل كشف اللثام عن الصعوبات ّ عائقا في مسار مواصلة المسعى الت والمشكالت التي تعد حسيني / التطويري. Abstract The present dissertation was titled as the role of technological means in improving language profeciancy for pupils of fourth grade in primary school. Moreover, it is also concidered as a sample in order to introduce the technology in educational settings under the embrella of the new instructional reforms . Furthurmore, according to what the academic and field research have contributed in this level , therefore, the theoritical aspect alongside with the practical one have focused on the challenges that face the Algerian school in the light of use of technology. In addition, we strived and put up much efforts in the field work so as to reveal the difficulties and hurdles that restrain the pursuit of improvement and developement endeavor.
URI: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/14508
Appears in Collections:Faculté des Lettres et des Langues FLL



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.