Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/14832
Title: Exploring The use Of Video-narrative Projects to Foster EFL Learners’ Reading Comprehension The case of second year of English at Mohammed Kheider University Of Biskra
Authors: BENTAYEB, Sarra
Issue Date: 25-Jun-2019
Abstract: الملخص: في العالم التكنولوجي الحالي، يفتقر الطالب إلى المبادرة لقراءة وتحسين مهارات فهم النص. قلة االهتمام بالقراءة أدى إلى ضعف مهارات القراءة والكتابة لدى الطالب. وبالتالي، تهدف هذه الدراسة إلى استكشاف استخدام مشاريع سرد الفيديو لتعزيز متعلمي اللغة اإلنجليزية بمهارات القراءة والفهم في الفصول الدراسية لتعلم اللغة. تم اختيار دراسة الحالة لطالب السنة الثانية من LMD في مجال اللغة اإلنجليزية بجامعة محمد خيضر في بسكرة كعينة. تفترض هذه الدراسة أنه إذا استخدم المعلمون مشاريع سرد الفيديو في أنشطة القراءة الخاصة بهم؛ سوف يلعبون دو ًرا مهًما لتعزيز فهم القراءة للنصوص بين طالبهم وخلق جو تعليمي إيجابي. لذلك، تم اعتماد نهج بحثي وصفي في هذا البحث. فيما يتعلق بهذا النهج، تم استخدام طريقتين لجمع البيانات من أجل استكشاف تصورات المتعلمين لمشاريع سرد الفيديو وردود أفعالهم تجاه التطبيق في أنشطة القراءة لتحسين مهارات فهم القراءة لديهم. تتضمن هذه األدوات استبيان الطالب ومقابلة المعلمين. بعد تحليل وتفسير البيانات التي تم جمعها، كشفت النتائج أن مشاريع سرد الفيديو يمكن أن تساعد في تحسين متعلمي اللغة اإلنجليزية كلغة أجنبية. باإلضافة إلى ذلك، كشفت النتائج أن غالبية معلمي اللغة اإلنجليزية كلغة أجنبية ال يدمجون التكنولوجيا في عمليات التدريس الخاصة بهم داخل الفصول الدراسية. ومع ذلك، أعرب جميعهم عن اتفاقهم وتشجيعهم العالي حول استخدام مشاريع سرد الفيديو في الفصول الدراسية لتعلم اللغة اإلنجليزية كلغة أجنبية لتدريس اللغة اإلنجليزية بشكل عام والقراءة بشكل خاص. عالوة على ذلك، أعرب المعلمون والطالب عن مواقفهم وتعليقاتهم القيمة تجاه هذه الطريقة. وبالتالي، يمكن أن نستنتج أن الفرضية قد تم تأكيدهاAbstract In the present technological world, students lack the initiative to read and improve their reading comprehension skills. The lack of interest in reading which has resulted poor reading and writing skills. Thus, this study aims to explore the use of video-narrative projects to foster EFL learners reading comprehension in language learning classrooms. The case study of second year LMD students of the English field at Mohammed Khieder University of Biskra were selected for the study. This study hypothesizes that if the teachers use video-narrative projects in their reading activities; they will play an important role to foster reading comprehension of texts among their students and create a positive learning atmosphere. Therefore, a qualitative descriptive research approach was adopted in this research. In respect to this approach, two data gathering methods were used in order to explore learners' perceptions of video-narrative projects and their reactions towards it application in reading activities to improve their reading comprehension skills. These tools include students' questionnaire, and teachers' interview. After the analysis and the interpretation of the collected data, the findings reveals that video-narrative projects can help in improving EFL learners reading comprehension outcomes. In addition, the results denotes that the majority of EFL teachers do not implement video-narratives in their teaching processes inside classrooms. However, all the teachers expressed their high agreements and encouragements about using video-narrative projects in EFL classrooms for teaching English language in general and reading in particular. Moreover, teachers and students expressed their valuable attitudes and feedbacks towards this method. Consequently, it can be concluded that the previous alterative hypothesis is confirmed.
URI: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/14832
Appears in Collections:Faculté des Lettres et des Langues FLL

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Exploring The use Of Video-narrative Projects to Foster EFL.pdf2,58 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.