Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/14833
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBourahla, Fodhil-
dc.date.accessioned2020-01-06T14:47:22Z-
dc.date.available2020-01-06T14:47:22Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/14833-
dc.description.abstractالملخص یعد التعبیر الكتابي من أبرز المشاكل لدى الطلبة في مختلف األطوار، خاصة إذا كان األمر یتعلق بكتابة فقرة بلغة أجنبیة كما ھو الحال بالنسبة لدراستنا الحالیة التي تهدف إلى معرفة مدى تأثیر التغذیة الرجعیة على التعبیر الكتابي لطلبة السنة الثالثة تخصص لغة انجلیزیة. ومن ھذا المنطلق طرحنا الفرضیة التالیة التي تتمحور حول إذا قدم األستاذ التغذیة الرجعیة للطلبة فمستوى تعبیرھم سیتحسن ولتحقیق ھذه الفرضیة اعتمدنا على استبیان لكل من الطلبة واألساتذة. استبیان خمسة وأربعون طالب للسنة الثالثة، واستبیان لثمنیة أساتذة لمادة التعبیر الكتابي تخصص لغة انجلیزیة في جامعة محمد خیضر بسكرة للعام الدراسي2019/2018. بناء على النتائج المتحصل علیها من تحلیل االستبیان تم تأكید الفرضیة التي انطلقت من بحثنا والتي تتلخص في دور التغذیة الرجعیة في تحسین وتطویر مهارات الكتابة لدى الطلبة.Abstract Although writing considered as most difficult skill, students cannot master it without receiving feedback from their teachers. Therefore, the present study attempts to investigate the effect of the teachers’ written feedback in enhancing students written productions .The study is a Third year LMD students of English at the university of Biskra .The reason behind choosing this topic is that students of Third year, even though they are supposed to have a good level, they still have variety of problems which make their writing not proficient. Thus, our research attempts to test our hypothesis which state that if teachers use written feedback, students’ performance will be improved. To accomplish this, a qualitative research approach was used where we designed two questionnaires as a research tool. The first one was distributed to (45) third year EFL students at the university of Biskra, whereas the second one was administrated to (8) written expression teachers in the academic year 2018/2019.The obtained results from analyzing the gathered data of two questionnaires revealed that teachers’ written feedback is an effective strategy in enhancing students writing skills as well as motivate them to write.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.titleThe Effect of Teachers’ Written Feedback in Enhancing Students Writing Production.en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Faculté des Lettres et des Langues FLL

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
The Effect of Teachers’ Written Feedback in Enhancing Students.pdf2,15 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.