Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/14834
Title: The Role of Peer Tutoring in Developing Middle School Pupils’ Corrective Feedback: A Case Study of Fourth year Pupils at Mohamed Chaabani Middle School, Ouled Djellal
Authors: MEDDAS, Meriem
Issue Date: 2019
Abstract: Abstract The present study aims to investigate the role of peer tutoring in enhancing pupils’ feedback. The objective of this research is also to examine the effect of this strategy in the classroom and to raise EFL learners’ awareness about the importance of pair work in developing their language learning skills. To achieve the objectives of this research, we used the descriptive method. Two data collection tools were chosen to test our hypothesis, thus, we hypothesize that if we apply peer tutoring in the EFL classes, EFL learners’ feedback will be improved. So, a questionnaire was designed to 33 thirty three pupils in the middle school in the academic year 2018/2019. The Pupils were divided into tutors and tutees to collect their attitudes towards the peer tutoring strategy and their feedback and to seek answers for the questions of this research. We also relied on classroom observation which was conducted with pupils of fourth year class at Mohamed Chaabani Middle School, Ouled Djellel in order to determine the role of peer tutoring strategy during tutorial session. The results obtained have confirmed that peer feedback has improved through the strategy of peer tutoring and that pupils appreciated this strategy and want to apply it in tutorial sessions. Based on the aforementioned data, the hypothesis has been confirmed. Based on the findings, some recommendations were suggested such as tutors should put in their minds one purpose, which is giving corrective feedback to their tutees, and raising tutees’ self-confidence. الملخص الغاية من هذه الدراسة هي التشخيص عن دور استراتيجية تعليم األقران في تحسين قدرة التغذية الرجعية لدى التالميذ لنرى فعالية هذه االستراتيجية في األقسام، ولنرفع الوعي لدى التالميذ حول أهمية العمل الثنائي في تطوير مهارات تعليم اللغة. لهذا افترضنا إذا طبقت استراتيجية تعليم األفراد في األقسام، فإن قدرة التغذية االسترجاعية لدى التالميذ سوف تتحسن. بالنسبة لهذه الفرضية، استعملنا الدراسة الوصفية إلثباتها. من أجل ذلك اخترنا وسيلتين لفحص النظرية.االستبيان صمم ل33 تلميذا من المرحلة المتوسطة للسنة الدراسية 2018/2019 .التالميذ قسموا الى معلمين ومتعلمين لنجمع بين آرائهم اتجاه استراتيجية تعليم األقران وقدرة التغذية الرجعية. ولنبحث عن إجابات ألسئلة البحث اعتمدنا على المالحظة الوصفية في القسم على تالميذ السنة الرابعة في متوسطة شعباني محمد بأوالد جالل لكي نحدد دور استراتيجية تعليم األقران خالل حصة األعمال الموجهة ومن خالل النتائج المتحصل عنها من البيانات، استنتجنا أن القدرة االسترجاعية تحسنت ونالت محل اعجاب التالميذ و يريدون تطبيقها في حصص األعمال الموجهة و بالتالي اكدت صحة الفرضية من خالل نتائج البحث.
URI: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/14834
Appears in Collections:Faculté des Lettres et des Langues FLL

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
The Role of Peer Tutoring in Developing Middle School Pupils’.pdf1,37 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.