Please use this identifier to cite or link to this item:
http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/14835
Title: | An Investigation into Learners' Speaking Performance through an Evaluation of their Speaking Assessment Practices: The Case of Second Year Students of English at Biskra University |
Authors: | REDJEB, Roufayda |
Issue Date: | 2019 |
Abstract: | Abstract English as foreign Language (EFL) oral expression teachers face difficulties in teaching the speaking skill; in turn, such a fact leads to students' failure to learn the target language effectively. Inside this reality, it is argued that poor assessment may be a reason to this failure. Indeed, the inappropriate assessment practices implied by EFL teachers are among the principal sources of this decline. Accordingly, the aim of this study is to evaluate the practices used by oral expression teachers in assessing the speaking skill. In this respect, in this investigation, we hypothesised that the appropriate use of assessment practices, mainly formative assessment, can lead to more outcomes that are valid. Meanwhile, EFL learners’ speaking performance will be improved. Methodologically, a qualitative approach was selected. In relevance, a case study as a research strategy was thought to be suitable. In the same vein, two data collection methods were used: a questionnaire for the students and an interview for the oral expression teachers. Besides, the population of this study was second year students of English at Biskra University. As for the sampling technique, we opted for a convenience sampling. Ultimately, the results of the study showed that most oral expression teachers use traditional methods to assess speaking. That is why we think that the appropriate use of formative assessment can enhance the teaching/learning process. Additionally, it can help in improving the students’ speaking performance. Thus, the results of the study confirmed the hypotheses set out at an early stage in this study.الملخص جاءت هذه الدراسة لتسلط الضوء على أبرز الصعوبات والتحديات التي يعاني منها المتعلم والمعلم حلى حد سواء في تعلم وتعليم مهارة التحدث باللغة االنجليزية كلغة اجنبية. حيث أن السبب المرجح لهاته الصعوبات هو عدم مالئمة أساليب التقييم التي يستعملها معلمي التعبير الشفهي لقياس مهارة الكالم لطلبتهم. يعتبر الهدف العام من هذه الدراسة، هو احتضان مسألة تقييم التحدث وتحديد الظروف الممكنة للمعوقات والصعوبات التي يواجهها المعلمون أو الطالب، بجانب فحص األساليب التقييمية التي يطبقها أساتذة التعبير الشفهي في حصصهم. باإلضافة الى التحقق من فعالية االستعمال المالئم للتقييم التكويني على أداء التحدث للطلبة وعلى الطرق التعليمية والتقييمية لألستاذ. وبناءا على ذلك فإن هذه الدراسة تنقسم الى جزأين: جزء نظري يتناول مختلف األدبيات حول عملية التقييم ومهارة الكالم، وجزء تطبيقي يناقش الدراسة الميدانية للدراسة الحالية وتحليل المعطيات واستخالص النتائج. وقد اعتمدنا في ذلك على أداتين لجمع البيانات: استبيان لطلبة السنة الثانية إنجليزية من طور الليسانس في جامعة بسكرة، ومقابلة شفهية ألساتذة التعبير الشفهي. قد توصلنا في األخير الى أن النتائج كانت إيجابية حيث أن أغلبية الطلبة واألساتذة أكدوا فعالية االستعمال المالئم للتقييم التكويني في تعزيز قدراتهم على التحدث من جهة، ومن جهة اخرى في صالحية وفعالية أساليب تقييم مهارة الكالم المستعملة من طرف األساتذة. |
URI: | http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/14835 |
Appears in Collections: | Faculté des Lettres et des Langues FLL |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
An Investigation into Learners' Speaking Performance through an Evaluation of.pdf | 2,58 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.