Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/14852
Title: The Development of EFL Students' Speaking Skill Through Classroom Interaction Activities.
Authors: Berreghis, Fares
Keywords: EFL, speaking skill, interaction, FL learning.
Issue Date: 2019
Abstract: Abstract This study explores the role of classroom interaction activities in enhancing the speaking skill of EFL learners. It also aims at showing the importance of speaking skill and communication to learners so they will focus on improving their oral skills in the target language. The main issue that is commonly voiced in the foreign language learning domain is that despite studying the language for years, learners are often unable to communicate effectively and lack fluency in their speeches. Besides, this is due to several reasons such a inhibition and lack of practice. Out of the present study, the current research hypothesizes that through classroom interaction activities, EFL learners will improve their speaking fluency and overcome factors behind low-level in the speaking skill. To validate or refute the hypothesis, this study adopted the descriptive method as a type of research. In addition, two questionnaires were used to collect data for the analysis. The first one was delivered to group of third year LMD students at Biskra university. The second questionnaire was delivered to oral expression teachers of English at the university of Biskra. The aim of the questionnaires was to discover to what extent classroom interaction can be helpful for the learners to improve their speaking fluency. In addition, it aimed to find out what types of classroom activities that oral expression teachers use in their classes to elicit interaction. The findings revealed that both students and teachers consider classroom interaction a very helpful technique to improve speaking in the foreign language. Moreover, the results showed that the sample view speaking as a very important skill to master because it is impossible to have a communicatively competent learner without the ability to speak English.الملخص تهدف هذه الدراسة الى استكشاف الدور االيجابي للتفاعل داخل االقسام في تحسين القدرة الكالمية لطلبة اللغة االنجليزية و اظهار مدى اهمية التواصل و هذا لكي يركز الطلبة على تحسين مهاراتهم في التحدث باللغة االنجليزية. المشكلة االكثر تداوال في مجال تعليم اللغات االجنبية هو ان الطلبة يدرسون اللغة لمدة طويلة ولكنهم في غالب االحيان ال يقدرون على التحدث بها و هذا يعود لعدة اسباب كالخوف من ارتكاب اخطاء و قلة استعمال اللغة في محادثات كالمية. وبناء على هذه الحقائق, فالفرضية المطروحة في هذه المذكرة هو ان االنشطة التفاعلية داخل االقسام تساعد الطلبة في تحسين مهاراتهم الكالمية و تجاوز العوامل المسببة لقلة الطالقة في التحدث و المستوى المتدني. لدعم هذه الفرضية او تفنيدها اعتمد هذا البحث على الدراسة الوصفية كمنهج علمي لتقصي الحقائق و قد استعمل االستبيان كوسيلة لجمع البيانات لتحليليها. فاالستبيان االول تم توجيهه لمجموعة من طلبة سنة ثالثة انجليزية في جامعة بسكرة وأما االستبيان الثاني فكان لمجموعة من 5 اساتذة يدرسون التعبير الشفوي للغة االنجليزية في جامعة بسكرة. الهدف من االستبيان هو اظهار مدى اهمية التفاعل داخل االقسام ودوره في تحسين المهارة الكالمية للطلبة. ويهدف ايضا الى معرفة نوع االنشطة التفاعلية المتبعة من طرف االساتذة لتحفيز الطلبة على استعمال اللغة شفويا. و اظهرت نتائج تحليل البحث ان كال من الطلبة و االساتذة يدركون مدة اهمية التفاعل الشفوي و يعتبرونه امرا اساسيا في رفع مستوى الطالقة الكالمية للمتعلمين. وكما اظهرت نتائج البحث ان العينة المدروسة من الطلبة يعتبرون مهارة التحدث وإتقان اللغة وجهان لعملة واحدة و انه ال يمكن الحديث عن متعلم يتقن اللغة من دون قدرته على التواصل بها
URI: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/14852
Appears in Collections:Faculté des Lettres et des Langues FLL

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
The Development of EFL Students' Speaking Skill Through Classroom.pdf2,08 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.