Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/14922
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGourari, Amine-
dc.date.accessioned2020-01-13T14:02:13Z-
dc.date.available2020-01-13T14:02:13Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/14922-
dc.description.abstractAbstract Vocabulary is an important element in writing and speaking. Most English students suffer from the limitation of vocabulary during writing an essay or a paragraph, or during speaking in a presentation in oral session. The research aims to investigate the impact of video games in enhancing vocabulary acquisition of EFL learners. The study hypothesizes that playing video games has a positive impact on enhancing learners’ vocabulary. For this purpose, a correlational research with mixed method approach was used to check out the hypothesis. Then, two data gathering tools were used which are pre-test and post-test were used to test the correlation coefficient between the variables by taking a first grade class from Imam Ali middle school in Touggourt with twenty-seven (27) pupils, also the structured observation during the treatment. The results show that EFL learners suffer from vocabulary limitations. As a result, playing video games as a hobby or as a daily practice is recommended to enhance the vocabulary acquisition for being a great combination of al type of vocabulary practice (reading, listening, communicating, and practicing)ملخص الهدف من هذا البحث هو التحقيق في استخدام العاب الفيديو لتعزيز اكتساب المفردات.حيث حاولنا معرفة اذا كان طالب السنة االولى في متوسطة االمام علي بتقرت سيستفيدون من استخدام العاب الفيديو الكتساب المفردات الجديدة. يرتكز هذا البحث على ثالثة فصول: الفصل األول و الثاني يشمالن جزء نظري أما الثالث فجزء تطبيقي ، قمنا باجراء مقارنة بين مجموعتين ، مجموعة قدم لها تمرين خاص بالعاب الفيديو، أما المجموعة الثانية خاصة بالمقارنة. استنادا الى النتائج المتحصل عليها تبين لنا أن استخدام الطالب اللعاب الفيديو لتعلم المفردات و تحسينها ادى الى تحسن النتائج في الفرض الثاني، ما يعني ان هذا ساهم في تحسين و زيادة اكتسابهم لمفردات جديدة. و أردنا ان نعرف ايضا طريقة تعامل التالميذ و استعابهم اللكلمات في العاب الفيديو التي كانت ايجابية.وعليه تم اقتراح ادراج العاب الفيديو كوسيلة لتحسين و تعزيز اكتساب المفردات خارج نطاق التعليمen_US
dc.language.isoenen_US
dc.titleInvestigating the Impact of Video Games in Enhancing Vocabulary Acquisition of EFL Learners: A Case Study of first year Pupils at Imam Ali middle School of Touggourten_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Faculté des Lettres et des Langues FLL

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Investigating the Impact of Video Games in Enhancing Vocabulary.pdf2,1 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.