Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/14934
Title: The Impact of Social Media (Facebook) Use on Facilitating Knowledge Sharing among EFL Students. Case Study of First Year Master Applied Linguistics English at Mohamed Kheider University of Biskra
Authors: ARIECH, Djihene
Keywords: Social Media, Knowledge Sharing, Facebook, Teaching and learning process.
Issue Date: 23-Jun-2019
Abstract: ABSTRACT This study investigates the Impact of Social Media (Facebook) use in facilitating the knowledge sharing among EFL students at English division in Mohamed kheider University. In this research, we try to shed light on the social media and how it could be a way of teaching and learning a foreign language; we also have seen how Social Media has an impact on Sharing Knowledge among EFL students. Therefore, our research aimed to use of social media as tool for facilitating the teaching and learning process and encourage the student to share knowledge, furthermore to break down the barriers that prevent student from Sharing Knowledge. In this respect, we hypothesized that the use of Social Media can facilitate the Knowledge Sharing. Moreover, from a research methodology perspective, we believe it is more appropriate to opt for the use of qualitative approach to generate the effectiveness of social media on sharing knowledge. To reach our objectives, we relied on two data collection methods: a questionnaire that was administered randomly to 38 first year master applied linguistics students; and also we employed interviews that were carried out with five teachers of different modules. The results from analyzing the questionnaire and the interview reveal that social media Facebook has a big role on facilitating knowledge sharing among EFL students. Moreover; it also improves students’ level in language by communicating with experts and native speakers for gaining more information about the language. However, social media can be a modern tool in teaching learning process. It can be a modern tool for teaching and learning process due to its important. الملخص تهدف هذه الدراسة إلى التحقيق في مدى تأثير استخدام مواقع التواصل االجتماعي فيسبوك على تسهيل تبادل المعارف بين طلبة اللغات األجنبية في قسم اللغة االنجليزية في جامعة محمد خيضر. و من هذا السياق نسلط الضوء على مواقع التواصل االجتماعي و كيف يمكن أن تكون وسيل ة تعلم و تدريس لغة أجنبية و تأثيرها على تبادل المعارف بين الطلبة. لذلك دراستنا تهدف على اقتراح مواقع التواصل االجتماعي كوسيلة لتسهيل عمليك التعلم, التدريس و تشجيع الطلبة على تبادل المعارف.و تكسير الحواجز التي تمنع الطلبة من تبادل المعارف. و من هذا السياق نفترض أن مواقع لتواصل االجتماعي باستطاعتها تسهيل تبادل المعارف بين لطلبة. من منظور منهجية علمية نؤمن أن استخدام المنهاج النوعي هو األنسب لتعميم تأثير مواقع التواصل االجتماعي على تبادل المعارف . لتحقيق لهدافنا استعملنا نوعين من أساليب جمع المعلومات : استفتاء قدم بشكل عشوائي ل38 طالب سنة أولى ماستر علوم اللسان و مقابلة ألربعة أساتذة من شعبة االنجليزية. من خالل تحليل نتائج االستفتاء و المقابلة و ج نا د أن موقع التواصل االجتماعي فيسبوك له أهمية كبيرة في تسهيل تبادل المعارف بين طلبة اللغات األجنبية و كذلك يحسن مستوي الطلبة في االنجليزية,من خالل المحادثة مع المختصين و متحدثي اللغة األصليين, من اجل الحصول على معلومات حول اللغة. علي أية حال يمكن لمواقع التواصل االجتماعي أن تصبح وسيلة حديثة في التعلم و التدريس
URI: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/14934
Appears in Collections:Faculté des Lettres et des Langues FLL

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
The Impact of Social Media (Facebook) Use on Facilitating Knowledge.pdf1,47 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.