Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/15038
Title: The Effect of Using the Flipped Classroom Model on the Pupils’ Writing Skill Case study of 3rd year pupils of Zaatcha, Lichana-Biskra secondary school
Authors: BOUHDIDA, Mouna
Issue Date: 23-Jun-2019
Abstract: الملخص تعتبر مهارة الكتابة واحدة من اهم المهارات , و هذه االهمية ادت الى ظهور عدة مشاكل والتي اثرت سلبا على أداء التالميذ . وبذلك تهدف الدراسة الى التأكد من فعالية الفصل المقلوب في تطوير مهارة الكتابة للغة االنجليزية لدى طلبة الثالثة ثانوي لثانوية الزعاطشة - ليشانة- بسكرة كي كعينة للقيام بهذا البحث. و يعتبر الفصل المقلوب استراتيجية تعليمية تتيح للطالب لتتعرف و ادراك الدرس في منزله عن طريق الفيديو او مقاطع صوتية تلقونها على مستوى االدوات التكنولوجية مثل الحاسوب و الهواتف النقالة عر شبكة األنترنت لغرض تخصيص لوقت المعتاد للمناقشة وحل مختلف التمارين. لغرض اثبات مدى صحة الفرضية المقترحة لهذه الدراسة و التي تنص على تأثير استعماله الفصل المقلوب على الكتابة لدى التالميذ وموقفهم اتجاه خذا المنهج. وقد تم استعمال المنهج المزدوج إلنجاز هذا العمل, و االدوات المستعملة كالتالي المالحظة داخل القسم و استبيان مخصص للتالميذ و االساتذة الذين عايشوا التجربة الستنباط آرائهم و مواقهم اتجاه الفصل المقلوب. وبعد تحليل المعطيات ووفقا للنتائج المتحصل عليها استنتجنا ان الفصل الدراسي القلوب له اثر ايجابي على الكتابة لدى التالميذ مقارنة مع الروس التقليدية. وقد لفت اعجاب التالميذ واقترحوا على االساتذة تطبيقه وبذلك الفرضية المطروحة سابقا تم التحقق منها وتأكيدها.Abstract Writing is one of the most important skills; this importance led to the emergence of several problems that the majority of pupils suffer from. So, We thought of a new strategy to help them overcome these problems. Hence, this research aimed to investigate the effect of flipped classroom model on pupils’ writing skill and their attitudes towards this Model. Moreover, we are seeking to identify whether the Flipped Classroom Model (FCM) can be applied in Zaacha secondary school, Lichana. Also, to check out our research hypothesis that said the application of FCM will improve third year secondary school pupils’ writing. To verify this hypothesis we opted for a mixed method and three data gathering tools in order to investigate the effect of the FCM on pupils’ writing performance and to determine their attitude towards this model. These tools include classroom observation within the traditional class and within the FCM. Also, a questionnaire administered to pupils and another one to the teachers. Basically, after analyzing and the results obtained, the findings demonstrate that third year of pupils’ writing skill has been positively improved due to this new model in comparison to the traditional class. Additionally, the pupils have shown their appreciation towards this strategy and they have suggested adopting it. Thus, the hypothesis mentioned before was confirmed and validated.
URI: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/15038
Appears in Collections:Faculté des Lettres et des Langues FLL

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
The Effect of Using the Flipped Classroom Model on the Pupils’.pdf1,47 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.