Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/15041
Title: The Role of Short Stories in Enhancing EFL Pupils’ Reading Comprehension A Case Study of Third Year pupils at Khadraoui Brothers The Martyrs Secondary School in Zeribet Eloued
Authors: CHAAL, Selma
Keywords: Attitudes, awareness, EFL pupils, reading comprehension, secondary school, short stories
Issue Date: 22-Jun-2019
Abstract: Abstract SHORT STORIES AND READING COMPREHENSIONV Reading is considered as one of the most challenging and tasks that EFL pupils face. Due to the complexity of this skill, many pupils sufferfrom their failure in the achievement of reading comprehension. This study aims at investigating the role of short stories in improvingthird year pupils’ reading comprehension at Khadraoui Brothers The Martyrs Secondary School in Zeribet Eloued. Throughout this study, we hypothesize that if teachers include short stories as a strategy for teaching the reading, they may help their pupils to enhance their reading comprehension. For this reason, a descriptive method is used to check out the hypothesis. In order to gather the needed data, two questionnaires were administered for both pupils and teachers. First, pupils’ questionnaire was administered to a sample of third year pupils in order to explore their awareness about the role that short stories provide to develop their reading comprehension skill. Second, teachers’ questionnaire is distributed to a sample of English teachers at the same institution (N=04) for the sake of exploring their attitudes towards the effect of using short stories as a reading strategy in improving their pupils’ reading comprehension. The results of the analysis of pupils’ and teachers’ questionnaires indicated the awareness of both pupils and teachers about the importance of using short stories to have a good understanding of the reading materials. Accordingly, our research findings suggest that teachers should devote an official session for reading in EFL classes in which they will overcome the reading comprehension problems. Thus, it can be concluded that the stated hypothesis was confirmed and the findings were positive ملخص: تعتبر القراءة واحدة من بینأكثر الماھرات الصعبة التي یواجھھا تلامیذ اللغة الانجلیزیة، بسبب تعقید ھذه المھارة،یعاني العدید من التلامیذ من عجزھم في تحقیق فھم القراءة. یھدف ھذا البحث إلى دراسة دور القصص القصیرة في تحسین الفھم القرائي لتلامیذ الصف الثالث ثانوي في ثانویة الإخوةالشھداء خضراوي بزریبة الوادي. خلال ھذه الدراسة، نفترض أنھ إذا قام المعلمین بتضمین القصص القصیرة كإستراتیجیة لتدریس مھارات القراءة،فقد یساعد ذلك على تحسین مھارة فھم النصوصلدى تلامیذھم. لھذا السبب تم استخدام المنھج الوصفي للتحقق من الفرضیة و من أجل جمع البیانات اللازمة ، قمنا بتوزیع استبیانین على كل من التلامیذ والأساتذة. أولا، تم تقدیم استبیان التلامیذ إلى عینة من تلامیذ السنة الثالثة ثانویشعبة اللغات الأجنبیة في ثانویة الإخوةالشھداء خضراوي بزریبة الوادي (ع=30 ،(و ذلك من اجل استكشاف وعي التلامیذ بالدور الذي تلعبھ القصص القصیرة في تطویر مھاراتھم في فھم القراءة. ثانیا ، تم توزیع استبیان المعلمین على مجموعة بسیطة من مدرسي اللغة الانجلیزیة في نفس المؤسسة (ع=4 (وذلك من اجل معرفة موقفھماتجاه تأثیر استخدام القصص القصیرة كإستراتیجیة للقراءة من أجل تحسین مستوى فھم القراءة لدى تلامیذھم. أشارت نتائج تحلیل الاستبیانات إلى وعي كل من التلامیذ والمعلمین بضرورة استخدام القصص القصیرة لفھم جید لمواد القراءة. ووفقا لذلك ،بینت نتائج الأبحاث التي أجریناھا إلى أنھ یجب على المدرس أن یخصص حصة رسمیة للقراءة في فصول اللغة الانجلیزیة لكي یتغلب فیھا التلامیذ على مشكلات فھم القراءة . وھكذا، یمكن أن نستنتج أن الفرضیة المذكورة قد تأكدت و أن النتیجة كانت ایجابیة .
URI: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/15041
Appears in Collections:Faculté des Lettres et des Langues FLL



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.