Please use this identifier to cite or link to this item: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/15174
Title: An Evaluation of Formulaic Sequences Difficulties in Affecting Learners’ Communicative Competence The Case of Master Students of English at Biskra University
Authors: FOURAR, Raihana
Keywords: Communicative competence, EFL learners, formulaic sequences, non-literal meaning
Issue Date: 22-Jun-2019
Abstract: Abstract Mastering formulaic sequences can pave the way for EFL learners to reach an advanced level in terms of communication. However, a major difficulty can be created by formulaic sequences along with the type of meaning they hold. Accordingly, this study aimed to spotlight on the seriousness of this difficulty by evaluating its effect on learners’ communicative competence, notably the oral and written aspects, in an academically based context. In addition, it sought to determine how learners were instructed in the field of formulaic sequences. To address these matters, a qualitative research approach was adopted, and a case study design was used. With regard to data collection methods, classroom observation and document analysis were employed respectively. The target population of this study was Master one students at the section of English at Biskra University wherein one group was selected as a sample. The findings revealed that despite EFL learners received direct and explicit instruction in the preassigned field of study, they had a difficulty when dealing with the non-literal meaning of formulaic sequences. Moreover, the created effect by this difficulty on learners’ communicative competence was captured as negative since learners became unable to integrate formulaic sequences adequately in their spoken and written discourse. Therefore, researchers are recommended to develop instructional practices and strategies by taking into consideration the induced difficulties by formulaic sequences so that the latter will be mastered, and communicative competence will be improvedملخص إتقان الصیغ النمطیة التسلسلیة یمكن أن یمھد الطریق لمتعلمي اللغة الإنجلیزیة كلغة أجنبیة للوصول إلى مستوى مقبول من ناحیة التواصل. رغم ذلك، یمكن أن تنشأ صعوبة كبیرة عن طریق ھذه ً الصیغ نظرا للمعنى الذي تحملھ. بناء على ذلك، ھدفت ھذه الدراسة إلى تسلیط الضوء على جدیة ھذه الصعوبة من خلال تقییم تأثیرھا على الكفاءة التواصلیة للمتعلمین في سیاق أكادیمي، لا سیما الجانب الشفوي والكتابي. بالإضافة إلى ذلك، سعت إلى تحدید كیفیة تدریب المتعلمین في مجال الصیغ النمطیة التسلسلیة. لدراسة ھذه القضایا نظریا، تم اعتماد نھج بحثي نوعي، واستخدام تصمیم دراسة الحالة. فیما یتعلق بالوسائل البحثیة، تم استخدام الملاحظة وتحلیل المستندات على التوالي. مجتمع البحث لھذه الدراسة ھم طلاب ماستر في قسم اللغة الإنجلیزیة في جامعة بسكرة، حیث تم اختیار مجموعة واحدة كعینة. كشفت النتائج أنھ على الرغم من أن متعلمي اللغة ّھم قد ا، ً أن مع ّإلا واجھوا صعوبة عند التعامل الإنجلیزیة كلغة أجنبیة تلقوا تعلیمات مباشرة في مجال الدراسة المعین مسبق المعنى غیر الحرفي لھذه الصیغ. علاوة على ذلك، فإن التأثیر الناشئ عن ھذه الصعوبة على كفاءة التواصل لدى الدارسین تم اعتباره سلبیا النمطیة التسلسلیة بشكل فعال في خطابھم الشفوي ً لأن المتعلمین أصبحوا غیر قادرین على إدراج الصیغ ُ إتقان الصیغ النمطیة التسلسلیة وتحسین َ وصى الباحثون بتطویر استراتیجیات تعلیمیة تساعد على والكتابي. طبقا لذلك، ی الكفاءة التواصلیة مع الأخذ بعین الاعتبار لمختلف الصعوبات السالف ذكرھا
URI: http://archives.univ-biskra.dz/handle/123456789/15174
Appears in Collections:Faculté des Lettres et des Langues FLL

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
An Evaluation of Formulaic Sequences Difficulties in Affecting.pdf7,82 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.